زیپ نیوز هدف گفتگوهای ریاض و تهران احیای روابط است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، فرانس ۲۴ در تحلیل خود می نویسد: یک دیپلمات عراقی مذاکرات ایران و عربستان سعودی در خاک این کشو را تائید کرده است.

این رسانه غربی در ادامه می نویسد: هدف از این گفتگوها احیای روابطی است که از پنج سال قبل بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران قطع شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به نقل از منابعی با تأیید دیدار طرف‌های سعودی و ایرانی در بغداد، هدف از آن را تلاش برای بهبود روابط میان ریاض و تهران اعلام کرده است.

یک منبع دولتی در عراق و یک دیپلمات غربی که نامشان ذکر نشده به این خبرگزاری گفتند، هیأت‌های عالی رتبه‌ای از عربستان سعودی و ایران اوایل ماه آوریل در بغداد با هم دیدار کرده اند.

بر اساس این گزارش، یک منبع دولتی عراق تأکید کرده است که ریاست هیأت سعودی را «خالد بن علی الحمیدان» رییس اطلاعات سعودی و هیأت ایرانی را نمایندگانی از سوی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر عهده داشتند.

از سوی دیگر یک دیپلمات غربی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته که از این مذاکرات آگاهی داشته و هدف از آن بهبود روابط میان ایران و عربستان سعودی است.

پیش‌تر روزنامه فایننشال تایمز ادعا کرده بود که طبق گفته سه مسئول آگاه از این مذاکرات، مقامات ارشد سعودی و ایران پس از پنج سال قطع روابط دیپلماتیک در تلاش برای اصلاح روابط، مذاکره مستقیم داشته‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 274 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها