زیپ نیوز نیکی هیلی: بایدن به برجام باز می‌گردد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در لابی صهیونیستی «ائتلاف جمهوری‌خواهان یهودی»، مدعی شد: اگر جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، پیروز شود؛ مجدداً به توافق هسته‌ای با ایران بازخواهد گشت.

وی در ادامه اظهارت خود، به جانبداری از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، افزود: به خاطر همه پیشرفت‌هایی که درباره اسرائیل و خاورمیانه داشته‌ایم، حتی از فکر اینکه بایدن روی کار بیاید و همه دستاوردهایمان را به باد برود؛ منزجر می‌شوم؛ چراکه آنها (دموکرات‌ها) به عقب برگشته و تلاش می‌کنند تا به توافق ایران بازگردند.

هیلی در مقایسه بین نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه رقابت ۲۰۲۰، دستاوردهای ترامپ را انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و خروج از برجام عنوان کرد.

وی در ادامه خطاب به جمع صهیونیست‌هایی که برایشان سخنرانی می‌کرد، گفت: به اظهارات فعلی بایدن توجه نکنید. باید به اعمال آنها نگاه کرد و نه گفته‌هایشان. ما عملکرد باراک اوباما و ترامپ را دیده‌ایم.

هیلی همچنین از چین به عنوان تهدید شماره یک آمریکا نام برد و مدعی شد اوباما و بایدن با ساده‌لوحی این تهدید راهبردی را نادیده گرفته‌اند.

وی در نهایت گفت: بایدن در مقام رئیس‌جمهور، فردی خواهد بود که قصد دوستی با دشمنان آمریکا، آن هم در مقطع زمانی که باید نسبت به دشمن هشیار باشیم و آنها را به پاسخگویی وادار کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 282 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها