زیپ نیوز نقش قاسم سلیمانی در مقابله با طرحهای منطقه‌ای آمریکا تبیین شود - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل– پیمان یزدانی: بامداد روز جمعه دو خودرو که شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می‌دادند به دستور شخص دونالد ترامپ مورد حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان از جمله همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی به شهادت رسیدند.

سرلشگرقاسم سلیمانی که به عنوان یک قهرمان شجاع کاریزماتیک در ایران شناخته می شود و مورد علاقه سربازان و همرزمانش می باشد. حتی مقام معظم رهبری آیت الله علی خامنه ای نیز از ایشان به عنوان «یک شهید زنده» نام بردند. سردار سلیمانی زندگی خود را وقف دفاع از منافع ملی ایران در منطقه کرد، از این رو، بدون توجه به گرایشات سیاسی و مذهبی مختلف، او به عنوان یک قهرمان ملی برای مردم ایران می باشد.

بسیاری از کارشناسان و سیاسیون بر این باورند که سردار سلیمانی نه تنها یک قهرمان ملی برای مردم ایران محسوب می شد بلکه  در شکست دادن داعش که یک تهدید واقعی برای منطقه، اروپا، قفقاز و آسیای مرکزی بود نیز نقش بسزایی داشته است.

کارشناسان همچنین بر این باورند که وی  نقش مهمی در تقابل با سیاست منطقه ای ایالات متحده و و توطئه هایش برای تجزیه منطقه ایفا کرده است.

در این راستا خبرنگار مهر در گفتگو با دکتر «عثمان فاروق لوغ اوغلو»، معاون حزب جمهوری خلق ترکیه، این مسائل را مورد بررسی قرار داده که در ادامه آمده است.

دررابطه با حمله نیروهای تروریستی ایالات متحده وبه شهادت رساندن سردار سلیمانی، لوغ اوغلو گفت: ترور سردار قاسم سلیمانی یک اشتباه مهلک از جانب رئیس جمهورایالات متحده  دونالد ترامپ بوده است. مطمئناً این اشتباه، پاسخی محاسبه شده از ایران را در پی خواهد داشت، پاسخی که با برنامه ریزی درست و در زمان مناسب داده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پاسخ ایران خیلی روشن است اما آنچه چندان مشخص نیست این  موضوع است که آیا ایالات متحده آمریکا نیزدر عوض پاسخ ایران را تلافی خواهد کرد یا نه، که مطمئنا هر گونه اقدامی منجر به افزایش تنش خواهد شد.

وی همچنین در خصوص وقوع جنگ بین ایران و آمریکا گفت: بعید است که جنگی همه جانبه بین ایران و ایالات متحده به وقوع بپیوندد، اما در عین حال همه چیز می تواند به راحتی از کنترل خارج شود.

لوغ اوغلو بر این باور است که ترور سردار سلیمانی، مردم ایران را متحد خواهد کرد و اراده آنها را برای مقاومت در برابر تحریم های آمریکا محکم خواهد ساخت.

وی افزود: این ترور باعث افزایش تنش های موجود در منطقه و همچنین کاهش فرصت دستیابی به راه حل هایی برای حل مشکلات عراق، یمن، لیبی، سوریه و حتی مسئله  صلح بین رژیم اسرائیل و فلسطین نیز شود.

معاون حزب جمهوری خلق ترکیه در رابطه با نقش سردار سلیمانی در منطقه اظهار داشت: ژنرال سلیمانی در خط مقدم نبرد بین ایران و آمریکا بوده است. در آینده نزدیک ما باید منتظر دیدن دستاوردهای نقش خاصی که وی  در رابطه با مقاومت در برابر طرح های آمریکایی در منطقه ایفا کرده است باشیم.

وی تصریح کرد: ایران یک کشور باتجربه و دارای سنت دیپلماسی مؤثر است. الان زمان جلوگیری از گسترش درگیری با واشنگتن است و ایران برای اینکه آمریکا را از انجام اشتباهات دیگر باز دارد با خرد بیشتری عمل خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.