زیپ نیوز نشست وزیران خارجه کشورهای عضو برجام امروز برگزار می شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه اروپا امروز ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران،  میزبان نشست مجازی وزیران خارجه کشورهای حاضر در برجام است.

خبرگزاری آلمان، ضمن اعلام خبر نشست مجازی امروز (دوشنبه) وزیران امور خارجه کشورهای باقی مانده در برجام، محور اصلی این نشست را تلاش برای حفظ این توافق اعلام کرد.

هفته گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی در مصاحبه با رویترز مدعی شد موارد تخطی از برجام خیلی بیشتر از آن است که بتوان به راحتی به آن بازگشت.

وی در ادامه این ادعا افزود: نمی‌توانم باور کنم که خیلی راحت از بازگشت به خانه اول حرف می‌زنند چرا که خانه اول دیگر وجود ندارد.

اما در پاسخ به این اظهارات، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در صفحه توئیتر خود نوشت: همانگونه که قبلاً هم گفتم، تنها نقش آژانس، نظارت و راستی آزمایی اقدامات مرتبط هسته‌ای و ارائه گزارشات به روز رسانی واقعی در این خصوص است. ارائه هرگونه ارزیابی در مورد اینکه این تعهدات چگونه اجرا می‌شوند (به‌عنوان مثال، اشاره به عباراتی مانند نقض)، قطعاً فراتر از مأموریت محوله به آژانس بوده و باید از آن اجتناب شود.

وی تصریح کرد: آژانس نقش و سهم خود را به هنگام مذاکرات برجام ایفا کرد. تعهدات اعضا و وظایف آژانس به طور ظریف و دقیقی مکتوب شده و مورد توافق قرار گرفت و هر طرفی می‌داند که برای اجرای توافق چه کاری باید انجام دهد.

سفیر کشورمان با تاکید بر اینکه «برجام مورد مذاکره مجدد قرار نمی گیرد» خاطرنشان کرد: در صورت احیای آن، ضرورتی برای یک سند، توافق یا تفاهم جدید در رابطه با نقش آژانس نیز وجود ندارد. نیازی نیست که وضعیت را پیچیده‌تر کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها