زیپ نیوز نخستین همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی سال آینده برگزار می‌شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز (یکشنبه) در نخستین همایش علمی-پژوهشی مکتب شهید سلیمانی در رابطه با برگزاری این همایش توضیح داد و گفت: بعد از آنکه فرصت اولین سالگرد را به علت شیوع کرونا از دست دادیم، مهر ماه مقرر شد چنانچه فضای کرونایی کشور اجازه دهد، جمعی علمی و پژوهشی هم بیایند و ‌همایشی در شان سردار سلیمانی طراحی کنند.

خرمشاد اظهار کرد: با تلاش این جمع، فراخوان‌ها برای ارسال چکیده‌ها و مقالات اعلام و تاریخ دقیق برگزاری همایش نیز مشخص شد.

وی تصریح کرد: هیئت علمی همایش، شور و مشورت زیادی در رابطه با انتخاب عنوان این همایش انجام داد و بعد از جلسات متعدد، بنا شد با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حاج قاسم باید به عنوان یک مکتب شناخته شود و همچنین با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب قرار بر این شد که اولین همایش با رویکردی کلان، بتواند موضوعاتی را در بر بگیرد که در همایش‌های بعدی افق آنها اجزای این موضوعات مورد واکاوای بیشتر قرار بگیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: لذا بحث تمدن نوین اسلامی را که نیازمند مکتبی برای ساخته شدن در چهل سال آینده است مبنا قرار دادیم و بنا بر این شد که از شهید سلیمانی به مثابه یک مکتب سخن گفته شود.

خرمشاد با اشاره به اینکه عنوان این همایش به هشت موضوع خُرد تقسیم شد، از جزییات این موضوعات نام برد و گفت: مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی؛ مکتب شهید سلیمانی مکتب تمدن‌ساز؛ شهید سلیمانی و مکتب مقاومت؛ مکتب شهید سلیمانی و نظام سلطه؛ شهید سلیمانی به مثابه یک رسانه تمام‌عیار؛ شهید سلیمانی و آینده آرمانی جامعه؛ شهید سلیمانی فرمانده‌ای محبوب  و درآخر، شهید سلیمانی و ابعاد حقوقی ترور او به عنوان محورهای همایش تعیین شدند.

وی تصریح کرد: در فراخوانی که صورت گرفته بود بیش از ۴۴۰ مقاله و چکیده واصل شد و بنا شد تعدادی از آنها با کمک انجمن‌های علمی و دانشگاه‌ها در مجلات علمی پژوهشی رسمی به چاپ برسند.

خرمشاد ادامه داد: برای برگزاری این همایش، ۹ پیش نشست برگزار شد که در هر نشست موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: همچنین امروز بعد از جلسه افتتاحیه هفت میز گرد برگزار خواهد شد که در آن تعدادی از مقالات ارائه می‌شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به نامعلوم بودن شرایط کرونایی، بنا شد این دوره از همایش به صورت ملی برگزار شود. امید است سال بعد بتوانیم با بهبود بیشتر شرایط کرونایی نخستین همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی را در سومین سالگرد سردار سلیمانی برگزار کنیم. البته همین امروز هم میزبان تعدادی از میهمانان محور مقاومت هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 382 views بار دسته بندی : سیاست تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها