زیپ نیوز موتورآمبولانس در کلانشهرهای کشور و مازندران راه اندازی می شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعادفر سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران بیان اینکه اورژانس استان مازندران از اورژانس‌های خوب کشور به شمار می‌رود، افزود: در کشور سه هزار پایگاه اورژانس، ۵۰ اورژانس هوایی، دو پایگاه اورژانس دریایی فعال است.

وی با بیان اینکه در تهران دو پایگاه اورژانس موتوری نیز خدمت می‌کند، ادامه داد: به دلیل وضعیت ترافیک تهران برای مدیریت زمان مجبوریم که سرعت دسترسی را افزایش دهیم و تنها راه ارتباطی ارائه خدمات با موتور است و از این رو ۱۰۰ دستگاه موتور در اورژانس تهران خدمات دهی می‌کنند.

وی یادآور شد: در این موتورها دستگاه‌های مورد نیاز وجود دارد و با توجه ترافیک شهرهای مازندران، سرعت دسترسی اورژانس سخت است و برنامه داریم تا پایان سال تعدادی موتورآمبولانس خریداری کنیم و این طرح را در کلانشهرها ازجمله ساری، بابل و آمل راه اندازی کنیم.

میعادفر یادآور شد: مازندران در اورژانس هوایی سابقه طولانی دارد و اورژانس هوایی استان تا چند روز دیگر دوباره فعال می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اظهار اینکه سالانه ۴.۵ میلیون مأموریت پیش بیمارستانی در کشور انجام می‌شود، افزود: از این میزان ۵۰۰ هزار مأموریت جاده‌ای است و چهار میلیون بار برای ارائه خدمات به منزل مردم می‌رویم و این مسئله نقش همکاران ما را سنگین‌تر می‌کند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با تقدیر از عملکرد سازمان اورژانس کشور و استان برلزوم ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های بیشتر به فعالان اورژانس تاکید کرد و گفت: مازندران به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات می‌دهد از این رو تقویت اورژانس در استان امری الزامی است.

وی با بیان اینکه مازندران را نباید در حد سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دید بلکه باید توجه ویژه ای به آن شود، گفت: لازم است چند پایگاه اورژانس هوایی در مناطق مختلف استان راه اندازی شود.

وی افزود: با توجه به ترافیک شهرهای مازندران با موتورآمبولانس ها بهتر می‌توان خدمات دهی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 17 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها