زیپ نیوز معرفی چهار گوشی شیائومی مناسب برای بازی - زیپ نیوز

اگر گیمر هستید حتما می‌دانید که برای لذت بردن از بازی‌های سنگین ویدیویی باید یک گوشی مناسب با عملکرد و امکانات سخت افزاری قوی داشته باشید! امروزه،‌ بیش از ۵۰ درصد کل صنعت بازی‌های ویدیویی به بازی‌های موبایلی اختصاص داده می‌شوند، درنتیجه، بیشتر تولیدکنندگان از جمله برند شیائومی،‌ گوشی‌هایی با امکانات ویژه مخصوص گیمرهای موبایل تولید کرده‌اند. در این مقاله ۴ عدد از بهترین گوشی‌ های گیمینگ شیائومی را معرفی می‌کنیم.

در هنگام خرید گوشی گیمینگ شیائومی به چه مواردی باید دقت کنیم؟

برای تشخیص اینکه آیا یک گوشی برای بازی مناسب است یا نه باید ویژگی‌های سخت افزاری آن را بررسی کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • پردازنده مرکزی: پردازنده مرکزی یا CPUوظیفه انجام محاسبات ریاضی در گوشی را برعهده دارد. هرچه سرعت این پردازشگر بالاتر باشد، بارگذاری و اجرای بازی‌ها سریع‌تر انجام شده و لذت بازی با گوشی افزایش پیدا می‌کند. پردازشگر استفاده شده در تمام گوشی های گیمینگ شیائومی ۸ هسته‌ای و از برندهای کوالکام و مدیاتک هستند که جزو بهترین انتخاب‌ها برای CPU به‌شمار می‌روند.
  • پردازنده گرافیکی: پردازنده گرافیکی یا GPU وظیفه اجرای صحنه‌های گرافیکی بازی را دارد. یک گوشی مناسب برای بازی، گزینه‌ای است که پردازشگر گرافیکی قدرتمندی داشته باشد و صحنه‌های بازی را بدون مشکل به‌نمایش درآورد.
  • حافظه: میزان حافظه ذخیره سازی در گوشی‌های گیمینگ اهمیت زیادی دارد اما مهمتر از آن، اندازه حافظه RAM است. هرچه حافظه رم بیشتر باشد سرعت بارگذاری و خواندن اطلاعات بازی بیشتر می‌شود. این عدد در گوشی های گیمینگ شیائومی معمولا بین ۶ تا ۱۲ گیگابایت است.
  • باتری: باتری‌های استفاده شده در گوشی‌های گیمینگ باید با کیفیت و ظرفیت بالا باشند تا بتوانید بازی را در مدت طولانی اجرا کنید. خوشبختانه، ظرفیت باتری به‌کار رفته در تمام گوشی های شیائومی ۴۵۰۰ میلی آمپر یا بیشتر بوده و از عمر و دوام بالایی برخوردار هستند.
  • نمایشگر: یک نمایشگر قدرتمند می‌تواند لذت بازی با گوشی را چند برابر کند. از ویژگی‌هایی که نمایشگر یک گوشی گیمینگ باید داشته باشد می‌توان به ارائه رنگ و کنتراست قابل قبول در اجرا و نمایش بازی‌ها و قابلیت روشن نشان دادن صحنه‌های تاریک بازی اشاره کرد.

گوشی های شیائومی پرچمدار فروش موبایل در سراسر جهان

 

باتوجه به خصوصیاتی که برای گوشی های مخصوص گیمینگ بیان کردیم، بهترین گوشی های شیائومی مناسب برای بازی شامل موارد زیر می‌شوند:

۱٫ گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک ۳

شرکت شیائومی، گوشی بلک شارک ۳ (BlackSharp 3) را با هدف گیمینگ طراحی و روانه بازار کرده است.  بدنه این دستگاه از آلمینیوم تهیه شده و دربرابر ضربات و خط و خش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. مواد استفاده شده در بدنه این گوشی باعث شده که وزن آن تنها ۲۲۲ گرم باشد، این موضوع برای افراد گیمر یک آپشن خوب به‌حساب می‌آید.

برای صفحه نمایش این دستگاه از نمایشگر AMOLED با اندازه ۶٫۶۷ اینچ استفاده شده است که رنگ‌ها و جزئیات را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد. نمایشگر گوشی‌های معمولی معمولاً ۶۰ هرتز هستند، اما شیائومی برای ارتقا کیفیت بازی، نمایشگر گوشی بلک شارک ۳ را به نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز کرده است. همچنین، این مدل از +HDR10 پشتیبانی می‌کند که به نمایش هرچه بهتر تصاویر کمک می‌کند.

لنزهای به‌کار رفته در دوربین این گوشی از کیفیت‌های ۶۴، ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی برخوردار هستند و دوربین سلفی آن کیفیت ۲۰ مگاپیکسلی است. درنتیجه، اگر علاوه‌بر بازی به عکاسی هم علاقه دارید می‌توانید این مدل را در نظر داشته باشید.

گوشی بلک شارپ ۳ به‌صورت پیش فرض با اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌شود. تراشه به‌کار رفته در این مدل سریع‌ترین چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ با فناوری ساخت ۷ نانومتری است. به‌همراه آن یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ در آن تعبیه شده که به افزایش کیفیت صحنه‌های گرافیکی کمک می‌کند.

درمورد میزان حافظه، سه گزینه با حافظه‌ها‌ و رم‌های ۱۲۸ و ۸، ۱۲۸ و ۱۲، ۲۵۶ و ۱۲ گیگابایتی ارائه شده است. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که امکان استفاده از حافظه جانبی در این گوشی وجود ندارد.  همچنین، انرژی این گوشی توسط یک باتری ۴۷۲۰ میلی آمپر تامین می‌شود که از شارژر های ۶۵ وات، ۳۰ وات (برای ۱۲۸ گیگ و ۸ گیگ رم) و شارژر ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند.

۲٫ گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک ۴ پرو

گوشی بلک شارک ۴ پرو هم مانند مدل‌های هم نسل خود برروی ارائه تجربه بازی هیجان انگیز و لذت بخش متمرکز است. این مدل نسبت به دو نسل قبلی خود، تغییرات چشمگیری داشته و توانسته قدرت بیشتری برای اجرای بازی فراهم کند.

نمایشگر به‌کار رفته در این گوشی گیمینگ سوپرآمولد ۱۴۴ هرتزی بوده و از جدیدترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ ۵جی در آن استفاده شده است. گرچه نمایشگر black shark 4 pro نسبت به گوشی‌های گیمینگ سال ۲۰۲۱ کمی کوچیکتر است و بالاترین نرخ نوسازی را ندارد، اما روشن‌‎ترین نمایشگر در بین گوشی‌های گیمینگ به آن اختصاص داده می‌شود. همچنین، در این مدل تنوع حافظه در سه گزینه ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی وجود دارد.

نکته جالب درمورد گوشی بلک شارپ ۴ پرو، سوپر فست شارژ ۱۲۰ واتی است که باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری آن را فقط طی ۱۵ دقیقه ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند!

۳٫ گوشی گیمینگ شیائومی می ۱۰ پرو

گوشی شیائومی می۱۰ پرو در دو رنگ سفید و طوسی به بازار ارائه می‌شود. از نظر طراحی می‌توان گفت این گوشی به‌صورت ارگونومیکی با وزن ۲۰۸ گرم طراحی شده است. صفحه نمایش این گوشی ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن +Full HD  بوده و نسبت تصویر نمایشگر به اندازه ۱۹٫۵:۹ و تراکم پیکسلی آن، ۳۸۶ppi است. نرخ رفرش را می‌توانید در این گوشی روی ۹۰ هرتز تنظیم کنید تا عملکرد بهتری از آن دریافت کنید. میزان روشنایی صفحه نمایشگر آن در شرایط خاص به میزان ۱۲۰۰ نیت هم می‌رسد.

مقدار رم در این مدل ۸ تا ۱۲ گیگابایت درنظر گرفته شده و نوع آن LPDDR5 است. حافظه داخلی این گوشی در دو مدل ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت و از نوع UFS 3.0 وجود دارد، اما نمی‌توان ظرفیت حافظه داخلی آن را افزایش داد. به‌طور کلی، می‌توان گفت این گوشی عملکردی سریع و نرم ارائه می‌دهد و درصورت تنظیم پروژه‌های سنگین روی بالاترین گزینه‌ها، با نرخ فریم ۶۰ FPS و حتی بالاتر می‌توان آن را اجرا کرد.

این گوشی هوشمند مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است. همچنین، ذخیره باتری آن برای یک روز کامل تا یک روز و نیم باقی می‌ماند. علاوه‌بر باقی ماندن شارژ باتری، نکته مثبت دیگری که وجود دارد، سرعت بالای شارژ شدن آن با استفاده از شارژری است که به همراه گوشی ارائه می‌شود. با استفاده از شارژر ۶۵ واتی، در مدت زمان ۴۵ دقیقه باتری گوشی کاملا پر می‌شود.

۴٫ گوشی گیمینگ می ۱۱ لایت

یکی از سبک‌ترین و زیباترین گوشی‌های طراحی شده توسط شیائومی می‌توان به گوشی Mi 11 Lite اشاره کرد. این گوشی به اسنپدراگون ۷۸۰G که یکی از بهترین تراشه‌ها محسوب می‌شود و براساس معماری ۵ نانومتری تولید شده، مجهز شده است. حرف G تعیین شده در نام این تراشه براساس کلمه Gaming انتخاب شده که نشان از گیمینگ بودن آن دارد. این تراشه از پلتفرم جدید اسنپدراگون  sound پشتیبانی می‌کند و ۳ پردازنده‌ی سیگنال تصویر هم دارد که برای بازی بسیار مفید واقع می‌شوند. درایوهای قابل به روز رسانی، رفرش ریت بیشتر و محتوای ۱۰بیت HDR ازجمله  ویژگی‌های آن هستند.

ضخامت بدنه این گوشی ۶٫۸ میلی‌متر و وزن تقریبی آن ۱۵۷ گرم درنظر گرفته شده است. شیائومی می ۱۱ لایت ۵G از نظر حافظه و رم در سه نسخه  ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایت ارائه می‌شوند. ظرفیت باتری در این مدل ۴۲۵۰ میلی آمپر است که با تنظیم آن در حالت ۹۰ هرتز می‌توان تا ۱۲ ساعت در اینترنت، ۱۴ ساعت برای تماشا ویدئو و بیش از ۲۲ ساعت برای مکالمه در حالت ۳G از آن استفاده کرد. همچنین، این گوشی از شارژ سریع با توان ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند که قادر است در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه میزان شارژ گوشی شما را به %۵۸ برساند و برای شارژ کامل تنها به ۶۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

کلام آخر

برای انتخاب گوشی مناسب برای گیمینگ حتما موارد گفته شده در این مقاله را درنظر داشته باشید. همچنین، چهار گوشی شیائومی مناسب برای گیمینگ را معرفی کردیم که قابلیت‌های آن‌ها برای بازی‌های موبایلی ثابت شده‌اند. حتما برای ما بنویسید که بعد از خواندن ویژگی‌های گوشی های شیائومی مناسب برای بازی،‌ انتخاب شما کدام گزینه است؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 408 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.