زیپ نیوز فشار حداکثری آمریکا، ایران و ونزوئلا را همراه کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست در مطلب خود با اشاره به شیوع گسترده کرونا در جهان و تداوم فشار حداکثری آمریکا بر ایران اینطور نتیجه گیری کرده که بکارگیری این سیاست از سوی ایالات متحده موجب نزدیک تر شدن ایران و ونزوئلا به یکدیگر شد و ارسال سوخت از ایران به ونزوئلا توسط پنج نفتکش، یک شرمساری را برای واشنگتن رقم زد.

در مطلب واشنگتن پست آمده است: همزمان با شیوع کرونا در جهان دولت ترامپ بدون وقفه سیاست فشار حداکثری علیه ایران و ونزوئلا را دنبال کرد و با اعمال تحریم‌های بیشتر، امید داشت تا یک یا هر دو کشور مذکور تحت فشار اقتصادی و شیوع کرونا از پای در آیند. با این همه واضح‌ترین نتیجه این سیاست دولت ترامپ تا به امروز نزدیک شدن ایران و ونزوئلا در راستای به تصویر کشیدن چهره‌ای شرم آور از عجز و ناتوانی آمریکا بوده است.

در ادامه این گزارش با تأکید بر انتقال سوخت از طرف ایران به ونزوئلا، به احتمال سفر آتی مادورو به تهران با وجود اعمال فشارهای آمریکا اشاره شده و آمده است: دولت ترامپ سعی داشت تا انتقال سوخت به ونزوئلا توسط ایران را با تهدید به تحریم متوقف کند اما پس از آنکه ایران اعلام کرد اقدام تلافی جویانه انجام خواهد داد تصمیم گرفت کشتی‌های ایران را رهگیری نکند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، نتیجه انتقال موفق سوخت به ونزوئلا پیروزی تبلیغاتی برای تهران و کاراکاس بود که هیچ نشانه‌ای از تسلیم مقابل فشار آمریکا نشان نداده اند.

در پایان این مطلب با اشاره به تصمیم «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا برای سفر به ایران، آمده که این امر حکایت از تمایل دو کشور برای گسترش مناسبات دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 310 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها