زیپ نیوز فرانسه: به دنبال جایگزینی برای مذاکره مستقیم تهران-واشنگتن هستیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه فرانسه در جلسه مطبوعاتی امروز پنجشنبه، در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای بازگشت کامل ایران و آمریکا به توافق برجام انجام شده؛ مدعی شد: ما همکاری تنگانگی با دیگر طرفین اروپایی برجام و همچنین مسکو و پکن داریم و مصمم به یافتن راه حلی دیپلماتیک هستیم که به ایران اجازه از سرگیری تعهدات هسته ایش را بدهد و آمریکا هم تا جایی که امکان دارد، هرچه سریع‌تر به برجام برگردد. در همین رابطه، در حال حاضر هم مشغول گفتگوهایی با ایران و آمریکا هستیم.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه مدعی شد: این صحبت‌ها از این بابت ضرورت دارد که ایران با ارتباط مستقیم با اعضای برجام و آمریکا که یک ماه و نیم پیش پیشنهاد شد و می‌توانست گفتگوها را تسهیل کند، موافقت نکرده است. اما به مدد تلاش‌هایمان، فرانسه و شرکایش به ایجاد چارچوب‌های جایگزین مؤثر امیدوارند.

این وزارتخانه در نهایت مدعی شد که بیش از یک ماه است که شرایط به دلیل آنچه نقض جدی تعهدات از سوی ایران خوانده می‌شود و محدودیت بازرسی‌های آژانس را در پی دارد، بسیار دشوار شده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران می‌گوید نیازی به مذاکره مجدد نیست، آمریکا از برجام خارج شده و همه کاری که باید انجام دهد این است که با رفع همه تحریم‌های ضد ایرانی، به آن بازگردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها