زیپ نیوز فرافکنی دوباره علیه تهران همزمان با رایزنی‌های ضد ایرانی پمپئو - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، «کلی کرافت» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، در سخنانی در شورای امنیت بار دیگر بر لزوم برچیده‌نشدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران بر پایه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در حمایت از توافق اتمی موسوم به برجام تصویب شده بود، قرار است ۱۸ اکتبر یعنی ۲۷ مهر سال جاری به پایان برسد از همین رو آمریکا مدت‌هاست که در حال فشار آوردن بر اعضای شورای امنیت است تا آنها را متقاعد به تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران نماید.

در همین رابطه کرافت در این سخنان که متمرکز بر وضعیت مناطق فلسطینی و غزه بود، مدعی شد که پایان این تحریم‌ها سبب می‌شود ایران خون‌ریزی بیشتری در کشورهای مختلف منطقه به راه بیاندازد.

کلی کرافت نیز در سخنان شب گذشته خود با اشاره به نفوذ جمهوری اسلامی ایران بر گروه‌هایی مانند حماس و جهاد اسلامی در فلسطین، مدعی شد که این گروه‌ها ترجیح می‌دهند خواسته‌های حامیان خود، مانند ایران را پیش ببرند تا به صلح و رفاه شهروندان ساکن مناطق فلسطینی یاری برسانند.

نماینده آمریکا در ادامه عنوان داشت که جلسات شورای امنیت و دیدارها در مورد خاورمیانه در ماه‌های پیش‌رو باید متمرکز بر این تهدید بسیار بزرگ علیه صلح و امنیت شود.

چین و روسیه، از حامیان مهم تهران، در هفته‌های اخیر گفته‌اند اجازه تمدید تحریم‌ها از طریق شورای امنیت را نخواهند داد.

طی ماه‌های گذشته مقام‌های دولت دونالد ترامپ بارها اظهار داشته‌اند نخواهند گذاشت داد و ستد جنگ‌افزار و خرید و فروش تسلیحات با ایران برقرار شود. در یکی از تازه‌ترین اقداماتی از این دست مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس در مورد تمدید این تحریم‌ها گفتگو کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 287 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها