زیپ نیوز ظریف: تحریم‌های آمریکا مصداق «تروریسم پزشکی» است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی»، آمریکا را به تضعیف توانایی ایران در مبارزه با کرونا متهم کرد و گفت تحریم‌های تحمیلی واشنگتن مانع از خرید مایحتاج پزشکی ضروری از سوی تهران می‌شود.

به گفته وی، اقدامات آمریکا در راستای توقف صادرات نفت ایران، توانایی دولت را برای پاسخگویی به بحران جهانی کووید ۱۹ و تامین نیازهای مردم تحت‌الشعاع قرار داده است.

ظریف همچنین گفت که حتی برای خرید دارو نیز آمریکا مانع از دسترسی ایران به آن دسته از دارایی‌هایی می‌شود که نزد دیگر کشورها است.

این دیپلمات ایرانی در انتقاد از تحریم‌های آمریکا افزود: ایران حتی برای خرید واکسن کرونا هم نمی‌تواند به پول خود دسترسی داشته باشد حال آنکه خرید واکسن آنفلوآنزا هم با همین مشکل روبرو است.

وی افزود: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند تحریم‌هایشان اثری بر اقلام بشردوستانه ندارد، چیزی جز دروغ نیست. این مصداق تروریسم پزشکی است.

در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای واشنگتن درباره فعال کردن مکانیسم ماشه، ظریف افزود: آمریکا قدرت مالی دارد حال آنکه اعضای شورای امنیت یک ‌صدا با این اقدام مخالفت کرده‌اند.

وی ادامه داد: شمار  کشورهای جهان که برای مراقبت از خودشان در برابر زورگویی‌های اقتصادی واشنگتن، دلار را کنار می‌گذارند؛ رو به افزایش است.

وزیر خارجه ایران در نهایت یادآوری کرد که حتی شرکای اروپایی واشنگتن نیز حاضر  نشدند تعهدات خود را در قبال برجام کنار بگذارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 282 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها