زیپ نیوز شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد قم تشکیل می شود - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدتقی حسینی شامگاه سه شنبه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد استان شدند.

جانشین ستاد امر به معروف استان در این دیدار ضمن تبیین سیاست‌های ستاد امر به معروف کشور گفت: یکی از سیاست‌های ستاد توجه ویژه به مساجد بوده که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با محوریت مساجد تشکیل می‌گردد.

وی با اشاره به کارکردهای مساجد افزود: از آنجا که در مبانی دینی و اسلامی ما مساجد دارای کارکردهای متعدد می‌باشند به همین خاطر ستاد بر آن شده است تا با تشکیل این شوراها در مساجد زمینه گسترش و احیای فریضتین را از این مکان‌های مقدس فراهم نماید.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری اداره کل تبلیغات استان و دیگر نهادهای وابسته به مساجد این مهم صورت گرفته تا برکات حاصل از آن متوجه اهالی مسجد و محله‌های پیرامونی مساجد گردد، ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم مسأله آموزش فریضتین به ویژه مهارت‌ها و روش‌های نوین ارتباط مؤثر با مخاطب بوده که این مسأله نیز می‌تواند با استفاده از ظرفیت مساجد به ویژه ائمه محترم جماعات مساجد صورت پذیرد.

وی با تاکید بر نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه گفت: انتظار ما از اداره کل تبلیغات اسلامی این است که علاوه بر مساجد از ظرفیت هیئات مذهبی و کانون شعراء و مداحان در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر استفاده گردد.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز ضمن اعلام آمادگی آن اداره برای همکاری با ستاد برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، اعزام اساتید و… به توجه ویژه به آموزش و پرورش اشاره کرده و گفت: به نظر بنده باید ورود جدی به آموزش و پرورش کرده و از همان کلاس اول بحث‌های دینی و فرهنگی را برای دانش‌آموزان مطرح نمائیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها