زیپ نیوز شهادت سردار سلیمانی باعث تقویت محور مقاومت شد - زیپ نیوز

«عباس کارا آغاچلی» استاد روابط بین الملل دانشگاه گیرسون ترکیه پیرامون جنایت اخیر آمریکایی ها در ترور شهید سردار سلیمانی و خشم ملت ایران از این جنایت به خبرنگار مهر گفت: قاسم سلیمانی با فرماندهان ایرانی دیگری که در خارج از خاک این کشور عملیات انجام می دادند، تفاوت ملموسی داشت. به جرات می توان گفت او یکی از بزرگ ترین فرماندهان چهل سال اخیر ایران بود که در بین تمام اقشار جامعه محبوبیت خاصی داشت.

کارا آغاچلی، کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه افزود: شهید قاسم سلیمانی نماد مبارزه با داعش بود. در حقیقت وی بزرگ ترین عامل جلوگیری از پیشروی داعش و نابودی آن در مراحل بعدی بود.

وی یادآور شد: شکی نیست که اکنون در واشنگتن، تل آویو و ریاض از این بابت خوشحالی غیر قابل وصفی حاکم است. با اینکه این اتفاق دشمنان جهان اسلام و محور مقاومت را خوشحال کرد، اما نباید فراموش کرد که این اقدام تمام معادلات منطقه ای را نیز بر هم خواهد زد.

وی تأکید کرد: آمریکا به تصور اینکه محور مقاومت در منطقه را تضعیف کند این جنایت بی شرمانه را انجام داد ولی راه سردار سلیمانی و همراهانش با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

این کارشناس سیاسی ترک با اشاره به تغییر اساسی معادلات با آغاز سال نو میلادی و ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: ترامپ مرتکب آنچنان خطای استراتژیک و حماقتی شد که حضور آمریکا در غرب آسیا را دچار بحران های اساسی خواهد کرد. اما نباید فراموش کرد که خود آمریکا سردسته تروریست های جهان و بزرگ ترین دولت تروریستی است.

«عباس کارا آغاچلی» در ادامه تأکید کرد: آنها کارشان به جایی رسیده است که یکی از برجسته ترین فرماندهان نیروی نظامی ایران را به نام مبارزه با تروریسم ترور می کنند. حال آنکه این خود تروریسم است.

وی در پایان گفت: تاریخ کشوری که مخوف ترین زندان جهان یعنی ابوغریب را تاسیس کرده، آکنده از جنایت های بی شمار بوده است. در حال حاضر نیز رئیس جمهور جانی این کشور با صدور چنین فرمانی عملاً نشان داد که در راس یک دولت تروریسم قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.