زیپ نیوز شناسایی ۲۷ بیمار جدید کرونا در اردبیل/با وضعیت متعادل فاصله داریم - زیپ نیوز

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به افت و خیز رعایت عمومی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در محل‌های پر تردد شاهد وضعیت نامتعادل کرونا در استان هستیم به طوری که تعداد بستری‌های جدید و فوتی‌ها به صورت میانگین در یک هفته گذشته به ترتیب ۲۵ و ۲ نفر بوده است.

وی با اشاره به تعداد بستری‌های همزمان در استان گفت: هم اکنون ۱۱۳ بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان زیر نظر کادر پزشکی تحت درمان و کنترل هستند که تعداد بیماران بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز ۲۶ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: متأسفانه با فوت ۲ نفر دیگر از هم استانی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل جان باختگان بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان به ۲ هزار و ۶۲۹ نفر افزایش یافت.

حبیب زاده همچنین خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر دیگر در شبانه روز گذشته با کسب بهبودی نسبی با تشخیص تیم پزشکی و درمان از بیمارستان‌های استان ترخیض شدند.

وی افزود: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته این مسئول تا به امروز آمار کل واکسیناسیون در استان اردبیل ۱ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۱۳۳ دز بوده که از این تعداد ۹۰۸ هزار و ۲۷۷ دز در نوبت اول، ۷۸۷ هزار و ۷۰۴ دز در نوبت دوم و ۱۰۳ هزار و ۱۵۲ دز در نوبت سوم تزریق شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها