زیپ نیوز سناتور آمریکایی: باید همه بخش‌های مالی ایران را تحریم کنیم! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، تد کروز سناتور جمهوریخواه و ایران‌ستیز آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت رسمی خود، از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه اقدام کارگروه ویژه مالی موسوم به FATF استقبال کرد و مدعی شد: این تصمیم نیاز به تحریم کل بخش مالی ایران را برای محافظت از بانک‌های آسیب‌پذیر در سراسر جهان تقویت می‌کند. من مدت‌ها برای ارائه مصوبه‌ چنین تحریم‌هایی تلاش کرده‌ام و اکنون نیز در راستای اجرای آنها با همکارانم و همچنین دولت واشنگتن همکاری می‌کنم.

کروز در بخش دیگری از ادعاهای خود با فاجعه‌بار عنوان کردن برجام مدعی شد، این توافق، ایران را به سیستم مالی بین‌المللی مرتبط کرد و به آنها هر چه برای حمایت از تروریسم و تکثیر سلاح لازم بود اعطا کرد!

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: من از مدت‌ها پیش از کارگروه اقدام مالی درخواست کرده بودم که اقدامات متقابلی علیه ایران اعمال کند و از دولت دونالد ترامپ به خاطر استفاده از نفوذ خود برای دستیابی به این هدف قدردانی می‌کنم.

کارگروه اقدام ویژه مالی موسوم به «اف ای تی اف» مستقر در پاریس روز جمعه قرار گیری نام ایران در فهرست سیاه را اعلام کرد.

گفتنی است آن گونه که رویترز گزارش داده است، این اقدام FATF پس از بیش از سه سال هشدار این کارگروه صورت گرفته است که از ایران خواستار تصویب لوایح مرتبط شده بود.

با این حال، کارشناسان داخلی با توجه به تحریم نفتی ایران که از سال گذشته و از سوی آمریکا به صورت یکجانبه اعمال شده بود، اعمال محدودیت‌های کارگروه اقدام مالی علیه ایران را همزمان با تحریم‌های پیشین دارای تأثیرات زیادی بر اقتصاد کلان ایران نمی‌دانند و معتقدند که این موضوع نمی‌تواند بازار ایران را چندان متأثر کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها