زیپ نیوز راهنمای کار نکردن و قطع شدن صدای ویز (Waze) - زیپ نیوز

نرم افزار ویز (Waze) ? قابلیت های بسیاری از جمله مسیر یابی و مدیریت ترافیک را دارد. مهم ترین بخش این برنامه مسیریابی به همراه راهنما صوتی است اما همیشه این ویژگی به درستی کار نمی کند. با آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن و قطع شدن صدای ویز (Waze) همراه رهنامه باشید.

علت و رفع مشکل قطع شدن صدای مسیریاب برنامه ویز

How to Fix Waze Audio Not Working

Waze برنامه محبوب نقشه و ترافیک است که با نشان دادن ترافیک در لحظه و هشدار به کاربران در مورد ترافیک زیاد یا راه بندان، موجب صرفه جویی در وقت می شود. اگر با مشکل صدا در ویز مواجه شده اید با راهکارهای ارائه شده برای رفع این مشکل در این پست همراه ما باشید.

حل مشکل صدای ویز با قطع کردن صدا نرم افزار هنگام تماس

نرم افزار ویز به شما این قابلیت را می دهد که فعال کردن یک گزینه هنگام تماس نرم افزار Mute یا بی صدا شود. این قابلیت به شما اجازه که هنگام مکالمه صدای Waze شما را اذیت نکند و مزاحم تماس شما نشود. همچنین در مواقعی این گزینه می تواند علت کار نکردن صدای مسیریاب ویز باشد. برای غیرفعال کردن این گزینه مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. نرم افزار Waze را اجرا کنید.
  2. بر روی تنظیمات ضربه بزنید و سپس گزینه Sound And Voice را انتخاب نمایید.
  3. اگر گزینه Mute Waze During Calls فعال است آن را غیرفعال کنید.
  4. برنامه را یک بار بسته و دوباره اجرا کنید.
  5. تست کنید که مشکل قطع صدای ویز درست شده یا خیر.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، اطمینان حاصل کنید که میزان صدا در تلفن شما حداکثر باشد. اکنون یک پخش کننده ویدیو را باز کرده و هر ویدیویی را از گالری پخش کنید. دوباره وارد نرم افزار Waze شوید و صدا را تست نمایید.

حل مشکل صدا Waze با تغییر تنظیمات صدا ویز

چرا برنامه ویز (Waze) صدا ندارد؟ علت صدا نداشتن می تواند تغییر تنظیمات به صورت ناخودآگاه است. در نرم افزار Waze یک گزینه وجود دارد که باعث می شود به صورت کلی صدا نرم افزار قطع شود و شاید به اشتباه این گزینه را فعال کرده باشید.

برای غیرفعال کردن این گزینه ابتدا وارد نرم افزار شوید و از قسمت تنظیمات گزینه Mute یا بی صدا را از بالا صفحه سمت چپ انتخاب کنید. سپس دوباره صدا نرم افزار را تست کنید.

حل مشکل قطع بودن صدای ویز با استفاده از نسخه قدیمی نرم افزار

چرا صدای ویز قطع شده است؟ در بعضی از مواقع با بروز رسانی کردن نرم افزار این مشکل پیش می آید. با نصب نسخه قدیمی می توانید مشکل نرم افزار را به صورت موقت رفع کنید تا در بروز رسانی های بعدی این مشکل حل شود.

شما می توانید نسخه های قدیمی این نرم افزار را از سایت های ایرانی دانلود و نصب کنید. دقت داشته باشید تا نسخه جدید را نصب نکنید نمی توانید نسخه قدیمی تر را نصب کنید.

حل مشکل قطع شدن صدای ویز با نصب دوباره نرم افزار

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید برنامه Waze را حذف کنید. با نصب مجدد برنامه، هرگونه کش که باعث ایجاد مشکلات در برنامه می شود، پاک خواهد شد.

از صفحه اصلی گوشی خود برنامه Waze را انتخاب و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید و گزینه حذف را انتخاب کنید. برای تایید حذف نرم افزار بر روی گزینه Yes ضربه بزنید. سپس گوشی خود را ری استارت کنید و با استفاده از فروشگاه پلی دوباره نرم افزار  را دانلود و نصب کنید. در آخر هم تست کنید که آیا مشکل نرم افزار درست شده یا خیر.

زمانی که Waze مسیر ها را اعلام نمی کند چه باید کرد؟

در بسیاری از مواقع ممکن است مشکل عدم نمایش راه ها و مسیر یابی با یک ری استارت کردن ساده گوشی حل شود و بهتر است در اولین فرصت این روش را انجام دهید. اگر هم کار نکرد مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا نرم افزار Waze را باز کنید.
  2. سپس بر روی Settings ضربه بزنید و گزینه Voice and Sound را انتخاب نمایید.
  3. مطمئن شوید که گزینه Play Sound To Phone Speaks غیرفعال است و تیک آن زده نشده باشد.
  4. سپس گوشی خود را ری استارت کنید و دوباره مشکل خود را برسی نمایید که آیا درست شده یا نه.

حل مشکل Waze با حذف کش موقت نرم افزار و توقف اجباری

برای حذف کش نرم افزار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه برنامه ها یا Apps را انتخاب کنید. در این قسمت باید گزینه ای به نام Manage Apps مشاهده نمایید، آن را انتخاب و نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کنید. وقتی بر روی برنامه ضربه زدید و وارد تنظیمات آن شدید گزینه Clear Cache را بزنید. اگر منو ای برای شما باز شد دوباره Clear Cache یا Yes را انتخاب کنید.

برای متوقف کردن نرم افزار به صورت کلی بگردید و گزینه ای به نام Force Close یا توقف اجباری پیدا کنید. با انتخاب این گزینه نرم افزار به صورت کامل در گوشی شما متوقف می شود و وقتی وارد آن می شوید تمام اطلاعات دوباره بارگذاری خواهد شد. برای اطمینان بیشتر از اعمال تغییرات می توانید قبل از ورود به نرم افزار یکبار گوشی خود را ری استارت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممنون از اینکه با آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن و قطع شدن صدای ویز (Waze) همراه رهنامه بودید. اگر سوالی درباره روش های ذکر شده دارید می توانید از قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.