زیپ نیوز دومین یادواره شهدای حمل و نقل در یزد برگزار شد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews، استاندار یزد در این مراسم با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل همچون شریان‌های حیاتی بدن در سراسر کشور خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: متاسفانه در این سال‌ها کمتر از این شغل مقدس و رانندگان عزیز یاد می شود.

مهران فاطمی افزود: اگر تلاش و همت زحمت‌کشان حمل و نقل در دفاع مقدس نبود، هیچ عملیاتی به سرانجام نمی‌رسید چرا که در زمینه پشتیبانی از انتقال منابع انسانی، تجهیزات و امکانات گرفته تا ایجاد خاکریز در زمان عملیات در تیررس مستقیم دشمن همه مرهون تلاش‌های این بزرگواران است.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام (ره) به رانندگان در سال ۱۳۶۲ اظهار داشت: در سال آن سال که ده‌ها کشتی حامل ارزاق مردم مورد تهدید رژیم بعث عراق بود رانندگان پره حمل و نقل در لبیک به فرمان رهبر خود راهی بنادر شدند و اجازه ندادند کشور در زمینه کالاهای اساسی دچار مضیقه شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز نیز در جنگ اقتصادی دشمن تلاش و زحمات شماست که موجب شده کوچکترین مشکلی در حوزه انتقال کالاها به سراسر کشور احساس نشود که این نقش‌آفرینی ستودنی است.

رویکرد دومین یادواره شهدای حمل و نقل خدمت محوری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: این یادواره با رویکرد خدمت محوری و محرومیت زدایی برگزار شد که اعطای ۳۳۰ بسته معیشتی یکی از این اقدامات است.

علی علیخانی با اشاره فرمان تاریخی امام راحل گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی روز ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان نامگذاری شده و روز یکم دی ماه نیز روز حمل و نقل جاده ای و فاصله این دو مناسبت هفته حمل و نقل نامگذاری شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۰ شهید حوزه حمل و نقل استان اظهار داشت: از این تعداد ۲۲ شهید متعلق به راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۰ شهید متعلق به راه آهن، پنج شهید متعلق به راه و شهرسازی، دو شهید متعلق به شهرداری و یک شهید متعلق به فرودگاه هستند.

علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد خدمت محوری و محرومیت زدایی این یادواره بیان کرد: بر همبن اساس ۳۳۰ بسته معیشتی هر بسته به یاد یک شهید، تهیه تعدادی جهیزیه نوعروسان بی بضاعتی هر جهیزیه به نام یک شهید، اعطای چهل وام قرض الحسنه به فعالان نیازمند این حوزه، نامگذاری بلوار پایانه به نام شهدای حمل و نقل، و راه اندازی مرکز نیکوکاری شهدای حمل و نقل در آینده نزدیک از برنامه های تدارک دیده شده این یادواره است.

گفتنی است؛ دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان با دبیری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و مشارکت اداره کل راه آهن، اداره کل فرودگاه، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری یزد، اتاق اصناف، بسیج اصناف، معاون راهبردی سپاه، معاونت امور عمرانی استانداری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در محل پایانه مسافربری غدیر با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 257 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها