زیپ نیوز دولت ترامپ درصدد سرپوش گذاشتن بر حمله دیگر سعودیها به آمریکا است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست آی، «ایلهان عمر» نماینده زن و مسلمان ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا روز دوشنبه با انتقاد از سخنان مقامات دولت آمریکا در خصوص حمله تروریستی سال گذشته یک دانشجوی نظامی سعودی در پایگاه «پنساکولا» در ایالت فلوریدای آمریکا به صراحت اظهار داشت که دولت آمریکا در حال «سرپوش گذاشتن بر رابطه سعودی ها با یک حمله دیگر به خاک آمریکا است».

وی در یک پیام توئیتری نوشت: ««عربستان سعودی یک تروریست را اعزام کرده تا با ارتش ما آموزش ببیند، آن وقت اکثر سران کشور ما عربستان سعودی و ارتباطش با حمله‌ای دیگر به آمریکا را تطهیر می‌کنند. حال اگر [بجای عربستان] ایران بود، ما خواستار پاسخگویی [ایران] می شدیم. چرا ما نمی توانیم بزرگترین صادر کننده تروریسم در جهان [عربستان] را پاسخگو کنیم؟»

این در حالی است که «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا همچنان بر موضع محکم خود در حمایت از ریاض پافشاری می کند و مدعی است که «سعودیها در جریان تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته، بطور کامل همکاری کرده اند!»

به گزارش مهر، اداره تحقیقات فدرال آمریکا روز دوشنبه تائید کرد که عامل سعودی حمله مرگبار سال گذشته به نظامیان آمریکایی در یک پایگاه آموزش نظامی با گروه تروریستی القاعده مرتبط بوده است.

در این ارتباط یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، گفته است: «محمد سعید الشمرانی» دانشجوی نظامی سعودی که سال گذشته در پایگاه آمریکا به نظامیان این کشور حمله کرد، با عوامل القاعده همکاری می‌کرده و این ارتباط پس از بررسی تلفن همراه وی کشف شده است.

شایان ذکر است که در تیراندازی روز ششم دسامبر سال ۲۰۱۹، محمد سعید الشمرانی که از طرف نیروی هوایی عربستان سعودی برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاهی در ایالت فلوریدا اعزام شده بود، سه نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر از جمله دو افسر پلیس را زخمی کرد. او خود با شلیک مأموران پلیس کشته شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها