زیپ نیوز دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای رفع نگرانی‌های هسته ای در ایران هستیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با اشاره به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، از مقامات تهران خواست تا به بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه دهند که به سایتهای مورد درخواست آژانس دسترسی یابند.

وی در این بیانیه مطبوعاتی مدعی شد: «در ماه‌های گذشته، ایران نه تنها به تشدید و اخاذی هسته‌ای خود ادامه داد، بلکه (در روند فعالیت) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مانع تراشی کرده است. این اقدامات غیرقابل قبول بوده و بر تهدید مداومی که برنامه هسته‌ای ایران علیه صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد کرده، تأکید می کند».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود گفت: «ایران تاکنون هیچگونه قصد و تمایلی برای محدود کردن روند گسترش برنامه هسته‌ای از خود نشان نداده و چند ماه است که از دادن پاسخ و اعطای اجازه دسترسی مورد نیاز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پیشبرد روند راستی‌آزمایی خودداری کرده است».

وی اضافه کرد: «آمریکا همچنان به مسدود کردن مسیر ایران به سوی سلاح هسته‌ای پایبند بوده و از طریق شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش خواهد کرد تا حمایت مورد نیاز آژانس را برای حل این موضوعات مهم فراهم کند».

این دیپلمات بلندپایه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک فراگیر برای پرداختن به نگرانی‌های هسته‌ای در ایران هستیم، راه‌حلی که باید بر راستی‌آزمایی موثر استوار باشد».

شایان ذکر است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی از سوی تروئیکای اروپایی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس- با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع- تصویب کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.