زیپ نیوز توافق با ایران باید گسترده تر باشد/بازگشت به برجام بی فایده است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست آی، اعضای لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا از سناتورهای پر نفوذ این کشور درخواست کرده‌اند تا با اعمال فشار بر دولت بایدن، خواستار دستیابی به توافقی گسترده‌تر با ایران شده و از بازگشت به برجام خودداری کند.

در همین راستا، نامه‌ای توسط «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا و «لیندسی گراهام»، سناتور سر شناس حزب جمهوری خواه در این مجلس تنظیم شده که گفته می‌شود در ادامه نامه هفته گذشته منندز و تنی چند از نمایندگان مجلس نمایندگان است که با مضمونی مشابه تنظیم و برای بایدن ارسال شده بود.

در پیش نویس این نامه آمده است: ما عمیقاً معتقدیم که شما باید از تمام ظرفیت ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی در دست ما (آمریکا) و در هماهنگی با متحدینمان در شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی به توافقی که ایران را برای همیشه از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دور نگه داشته و محدودیت‌های معناداری علیه فعالیت‌های بی ثبات کننده (تهران) در خاورمیانه و (همچنین) برنامه موشک‌های بالستیک این کشور اعمال نماید، استفاده کنید.

گفته می‌شود با اینکه در این نامه صراحتاً به مخالفت با بازگشت آمریکا به برجام مخالفتی نشده، اما محدودیت‌های مورد درخواست دو سناتور آمریکایی بسیار فراتر از محدوده توافق هسته‌ای با ایران بوده و آنها مخالفت علنی خود با بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ را اعلام کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 323 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها