زیپ نیوز تهدیدات نظامی آمریکا و ناتو دلیل افزایش توان دفاعی ایران است - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر گروه بین الملل: صبح چهارشنبه سوم اردیبهشت نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

سرلشکر «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه، ضمن تبریک این دستاورد، آن را آغاز شکل‌گیری یک قدرت جهانی خواند.

قرار گرفتن نخستین ماهواره فضایی ایران در مدار زمین، با هیاهوی تکراری ضدایرانی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا همراه بود.

«رابرت لودوی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ساعاتی بعد با تکرار موضع سیاسی همیشگی کشورش در رد برنامه فضایی صلح‌آمیز ایران، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: «با وجود آنکه تهران در حال حاضر موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای ندارد اما با توجه تمایلش برای داشتن یک موازنه استراتژیک در برابر ایالات متحده ممکن است سبب شود که به سمت تولید موشک بالستیک بین قاره‌ای برود».

شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» هم با انعکاس اذعان دو مقام پنتاگون به موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره نظامی ایران، مدعی شد که این اقدام گامی چشمگیر به شمار می‌آید زیرا برنامه فضایی ایران همان فناوری را استفاده می‌کند که مورد نیاز برای پرتاب موشک بالستیک بین قاره‌ای است که تهران را قادر خواهد ساخت تا به هر دشمنی تهاجم کند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه و عنصر جنگ‌طلب دیگر دولت آمریکا هم در واکنش، گفت ایران باید بابت این اقدام پاسخگو شود. او همچنین ادعای نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی ایران را با هدف درخواست تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران مطرح کرد.

اما به راستی چرا کشورهای غربی و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا در مقابل پرتاب ماهواره نظامی ایران چنین موضع گیریهای جدی داشتند؟

«نیکلا هاوا» کارشناس مسائل بین الملل از شیلی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: نباید فراموش کرد که امریکا و ناتو به طور مدام ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کنند. ایران بار دیگر به امریکا هشدار داده است که خلیج فارس متعلق به امریکا نیست. امریکا و ناتو منطقه خلیج فارس را برای خود منطقه امنی می‌دانند. البته بهانه حضور نظامی آمریکا در این منطقه کنترل منابع انرژی کشورهای حوزه خلیج فارس است. این اقدام ایران تولید ابزار دیگری است که برای این کشور امکان دفاع از تمامیت ارضی خود را فراهم می‌کند.

این کارشناس بین المللی ادامه داد: البته باید تاکید کنم که امریکا و رژیم صهیونیستی و حتی برخی کشورهای عضو ناتو مجهز به ماهواره نظامی هستند. اعتراض این کشورها به این اقدام ایران اقدامی بیشتر از سر دروغ، ریاکاری، رسوایی و توهین به شعور ملت‌های دنیاست. کشورهایی که از توان نظامی بالایی برخوردارند، مجهز به ماهواره‌های نظامی بسیاری هستند، همین کشورها مدام در حال تجاوز به سایر کشورهای دنیا هستند، جالب این جاست که همین کشورها از ایران می‌خواهند که دست از ساخت سلاح بردارد، در حالی که خود مدام ایران را تهدید می‌کنند.

هاوا اضافه کرد: این رفتارها چیزی جز دروغ گویی، تهمت و دورویی بیش نیست. آنها به همین شکل به عراق اتهام داشتن سلاح‌های کشتار جمعی وارد کردند، در حالی که بزرگ‌ترین انبارهای تسلیحات نظامی در امریکا، فرانسه و انگلیس قرار دارد. بله ما در عصری قرار داریم که به راحتی به شعور انسان‌ها توهین می‌شود.

این کارشناس اسپانیایی با اشاره به موفقیت اخیر ایران با وجود تحریم‌های شدید آمریکا افزود: تاکید می‌کنم در شرایط تحریم، در برابر تهدیدهای نظامی دشمنان، ایران چاره‌ای جز توسعه توانایی‌ها خود ندارد تا در وهله اول تحریم‌ها را در نوردد و در وهله بعدی جلوی تهدیدهای نظامی دشمنان بایستند. اگر امریکا در خلیج فارس حضور نظامی نداشت و از سوی ناتو حمایت نمی‌شد و اگر واشنگتن مدام ایران را تهدید نمی‌کرد، ایران هرگز نیازی به ساخت تسلیحات دفاعی ندارد. در این مسئله ایران باید در برابر حملات احتمالی دشمنان خود آمادگی داشته باشد.

نیکلا هاوا در ادامه اظهار کرد: امریکا به بهانه پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران این کشور را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متهم کرده است در حالی که ایران به هیچ عنوان ایران قطعنامه سازمان ملل را نقض نکرده است. کسانی قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده اند که خود سردمدار این جریان نفاق و دورویی هستند.

کارشناس رادیو اسپانیایی همچنین گفت: باید تاکید کنم در منشور سازمان ملل در روابط میان کشورها، تهدید به حمله و زیر پا گذاشتن تمامیت ارضی کشورها مطلقاً ممنوع اعلام شده است. در شرایط کنونی ایران به طور مداوم از سوی دشمنان خود مورد تهدید قرار می‌گیرد و حریم دریایی این کشور نقض می‌شود. یکی از موارد مهمی که در منشور سازمان ملل به آن پرداخته شده است موضوع استقلال ملت هاست و امریکا به استقلال کشورها هرگز احترام نگذاشته است. مسئله مهمی که در منشور سازمان ملل آمده است موضوع منع دخالت در امور داخلی کشورهاست. این در حالی است که امریکا هزاران بار به اشکال مختلف اعلام کرده که قصد دارد دولت ایران، کره شمالی، سوریه، عراق و روسیه و همچنین در امریکا لاتین، کشورهای ونزوئلا، اکوادور و پیش از این دولت برزیل را نابود سازد.

نیکلا هاوا در پایان گفت: امریکا کشوری است که به قوانین بین المللی احترام نمی‌گذارد. می‌توان گفت عملاً قانون بین المللی برای آنان معنا نداشته، و تنها به دنبال آنند که تمامی تسلیحات جهان را از آن خود کنند، به سایر کشورها یورش آورند و استقلال و تمامیت ارضی کشورها را زیر پا گذارند. آنها نمی‌خواهند هیچ کشوری خود را برای دفاع و مقابله آماده سازد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 347 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها