زیپ نیوز تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعاتی پیش یک فروند هواپیمای مسافربری ایران متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که از فرودگاه امام خمینی به مقصد بیروت در حرکت بود، پس از ورود به حریم هوایی سوریه و پرواز بر فراز دمشق از سوی دو فروند جت جنگنده آمریکایی مورد تعرض قرار گرفت.

این دو فروند جت جنگنده که گفته می شود از یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه مدیترانه بر فراز سوریه در حال پرواز بودند، به صدمتری هواپیمای مسافربری ماهان نزدیک شدند که این امر سبب شد خلبان ایرانی این هواپیما تصمیم به کاهش ناگهانی ارتفاع بگیرد.

یک منبع آگاه در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی به خبرنگار مهر گفت که در اثر این کاهش ارتفاع سه تن از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند که حال یکی از مصدومان وخیم است؛ ولی هیچکدام از مسافران ایرانی در میان مصدومان نبودند. تعدادی از خدمه پروازی نیز آسیب دیدند.

در حالیکه گفته شده این جنگنده‌ها آمریکایی بودند، برخی منابع از اسرائیلی بودن آن خبر دادند. شبکه المیادین به نقل از یک منبع خبری گزارش داد که «جنگنده‌های اسرائیلی» تعمداً اقدام به پرواز در نزدیکی هواپیمای مسافربری ایران کرده‌اند تا پدافند هوایی سوریه هواپیما را ساقط کند.

ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش آمریکا تاکنون در خصوص این رویداد اظهارنظری نکرده اند.

به گزارش المیادین، هواپیمای ایرانی شرکت ماهان که در حریم هوایی سوریه مورد تعرض دو جنگنده قرار گرفته بود، وارد حریم هوایی ایران شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 328 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها