زیپ نیوز تصویب ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار زیرساخت گردشگری در بندرعباس - زیپ نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی عصر پنج‌شنبه در جلسه مشترک با فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه در سفرهای استانی، مشکلات و موضوعات را رصد می‌شود، افزود: مشکلات و موضوعاتی که در جلسه مطرح شد موضوعات روز استان‌هاست که به دولت انعکاس می‌دهیم.

او در خصوص بافت های فرسوده شهر بندرعباس گفت: موضوع بافت های فرسوده و عمرانی را قطعاً انعکاس می‌دهیم و از شهردار می‌خواهیم بحث‌های زیرساختی را با شدت و حدت بیشتری به وزارت کشور انتقال دهند.

واحدی بابیان اینکه قبل از جلسه هیئت دولت، درباره مشکلات استان‌ها به‌صورت تخصصی بحث و بررسی‌ها انجام می‌شود، افزود: پس از بررسی، نتیجه گیری و تأمین اعتبار می‌شود یعنی مصوبات آماده است و فقط با حضور در استان این مصوبات پالایش، تصویب و ابلاغ می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در حوزه گردشگری ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌ها مصوبه گرفتیم که شهردار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان باهم به هماهنگی برسند و به مدت یک هفته این پروژه‌ها را اعلام کنند.

او در خصوص مسئله حریم دریا گفت: برای موضوع ۶۰ متر حریم دریا، استان‌های ساحلی یک کمیته سه‌نفره تشکیل دادند و کد منفی ۲۴.۷ را مبنا قرار داده با ۶۰ متر، ضروریات موردنیاز را در آن مصوب کرده و در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب می‌کنند و وقتی شورا تصویب کرد در حکم مصوبه قابل‌اجرا است.

واحدی ادامه داد: به این صورت این خلأ قانونی را پر می‌شود و با این کار می‌توان مجوزهای حریم دریا داده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره اشتغال ایثارگران گفت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استخدام خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در دستور کار قراردادیم و قوانین خدمات کشوری را در حوزه خودمان اجرایی کردیم.

او ادامه داد: قطعاً در سایر وزارتخانه‌ها هم با تأکیدی که ریاست جمهوری در جلسات دولت خواهند داشت، یکی از موضوعاتی که مطرح می‌شود در همین حوزه است.

واحدی درزمینه کارآفرینی و توزیع تسهیلات گفت: در حوزه کارآفرینی و تسهیلات، در تبصره ۱۸، دولت تسهیلاتی را برای صنعت‌کاران اختصاص داده که سایر وزارتخانه‌ها هم در آن دخیل هستند و اعتبار سنگینی را دولت گذاشته که مجلس در حال پیگیری است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقریباً ۱۵,۰۰۰ میلیارد ریال در تبصره ۱۸ فقط به این وزارت اختصاص‌یافته است و بیشترین اعتبار هم به وزارت صنعت داده‌شده است که هر چه زودتر دوستان در استان تسریع کنند.

او در خصوص ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی گفت: برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی آمادگی داریم در هر شهرستان و هر بخشی اگر تصمیم به این کار گرفته شد، شهرداران به ما زمین اختصاص دهند، ما ساخت آن را انجام می‌دهیم و در این مورد مشکلی در بحث تأمین اعتبار نداریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 13 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها