زیپ نیوز تروئیکای اروپایی: غنی سازی ۶۰ درصدی ایران مایه نگرانی است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی اعلام تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در پاسخ به حمله تروریستی انجام شده علیه تاسیسات هسته ای نطنز، تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از اقدام تهران برای افزایش ۶۰ درصدی غنی سازی و همچنین نصب ۱۰۰۰ سانتریفیوژجدید در سایت نطنز، چنین اقدامی را مغایر با تلاش‌های مشترک برای بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) دانست.

طرف‌های اروپایی همچنین بدون اشاره به حادثه رخ داده در سایت هسته‌ای نطنز، مدعی شدند این اقدام ایران به هیچ وجه دلیل موجهی نداشته و از نظر آنها، این به معنای برداشتن نخستین قدم در راستای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

در این بیانیه آمده است: این اعلام ایران مشخصاً در زمانی که تمامی طرف‌های برجام و آمریکا، گفتگوهای واقعی خود را با هدف یافتن راهی برای حل دیپلماتیک مشکلات در راستای احیای مجدد و بازگرداندن برجام تلاش می‌کنند، بسیار نا امید کننده است.

تروئیکای اروپای در ادامه بیانیه خود آورده است: بیانیه‌های اخیر خطرناک ایران در تناقض با روح سازنده و اعتماد سازی در این گفتگوها قرار دارد.

سه کشور اروپایی افزودند: با توجه به تحولات اخیر، ما هرگونه اقدام تنش زا توسط هر بازیگری را رد کرده و از ایران می خواهیم روند دیپلماتیک را پیچیده تر نکند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.