زیپ نیوز تروئیکای اروپایی به دنبال محکوم کردن ایران در شورای حکام است! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تروئیکای اروپایی طرف برجام به رغم هشدار روسیه و ایران درباره عواقب هرگونه رفتار اشتباه حین برگزاری جلسه حکام آژانس، به دنبال حمایت از تلاش‌های آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران هستند.

انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام ارائه داده اند که در آن ایران را به کاهش شفافیت متهم کرده اند. آنها همچنین از بابت عدم پیشرفت در واداشتن ایران به ارائه توضیح درباره وجود ذرات اورانیوم در سه سایت قدیمی، ابراز نگرانی کرده اند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از اعضای شورای حکام از این قطعنامه حمایت خواهند کرد حال آنکه روسیه هشدار داده است که چنین اقدامی نه تنها کمکی به بازگشت برجام به مسیر عادی نخواهد کرد بلکه تلاش برای احیای توافق و همکاری عادی ایران و آژانس را نیز پیچیده می‌کند.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته نیز، دیپلمات‌های آمریکایی پیش نویس قطعنامه‌ای را ارائه کردند که اعتراض آمریکا را علیه تصمیم ایران برای توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام تشریح می‌کند و از ایران می‌خواهد به طور کامل با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

همزمان، ایران امروز اعلام کرد که پیشنهاد اروپا مبنی بر مشارکت در گفتگوهای غیررسمی با آمریکا را نمی‌پذیرد و چنانچه واشنگتن می‌خواهد در میز برجام جایی داشته باشد؛ باید تعهد خود را به اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کند و تحریم‌ها را بردارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها