زیپ نیوز ترامپ در جریان نتیجه حمله به مواضع حشد شعبی قرار گرفت - زیپ نیوز

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی حمله هوایی به مواضع حشد شعبی در عراق و سوریه را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و در عین حال از احتمال اتخاذ اقدامات بیشتر به بهانه دفاع از منافع واشنگتن در منطقه خبر دادند.

در همین راستا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اجازه نمی‌دهیم ایران اقداماتی را که مردان و زنان آمریکایی را به مخاطره می‌اندازد، اتخاذ کند.

گفتنی است پمپئو در همراهی با مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان نتیجه این حمله هوایی قرار دادند.

اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز این حمله را موفقیت‌آمیز عنوان کرد اما مدعی شد که ترامپ در جریان احتمال تکرار آن قرار گرفته است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: با رئیس‌جمهور درباره دیگر گزینه‌های موجود بحث و تبادل نظر داشتیم. این را هم می‌گوییم که دیگر اقدامات لازم را نیز در راستای تضمین دفاع از خود و مقابله با رفتار بد گروه‌های نظامی یا ایران انجام می‌دهیم.

گفتنی است وزارت دفاع آمریکا متعاقب حمله هوایی شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه مدعی شد که در واکنش به ادامه یافتن حملات کتائب حزب‌الله به پایگاه‌هایی که میزبان نیروهای آمریکایی در عراق است، نیروهای آمریکایی حملات دقیقی را علیه پنج مقر کتائب حزب الله در عراق و سوریه انجام دادند که به تضعیف توان این نیروها منجر خواهد شد.

پنتاگون همچنین مدعی شد که از میان پنج مقر هدف قرار گرفته، سه پایگاه در عراق و دو پایگاه دیگر در سوریه قرار دارند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا همچنین ادعا شد که این پایگاه‌ها انبار مهمات و محل استقرار نیروهای کتائب حزب‌الله عراق بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 11 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها