زیپ نیوز تحریم‌های ضدایرانی ترامپ به ابزار چانه‌زنی بایدن تبدیل می‌شود! - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز در گزارشی مدعی شد که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌تواند از تحریم‌هایی که دولت ترامپ برای دشوار کردن مسیر بازگشت به برجام وضع کرده، به عنوان ابزار چانه‌زنی در مذاکره با ایران، استفاده کند.

این خبرگزاری با اشاره به تحریم‌هایی که روز دوشنبه، ذیل عنوان مبارزه با تروریسم علیه وزارت نفت ایران، اعمال شد؛ نوشت: مسلم است که اقدام اخیر با هدف دشوار کردن رفع تحریم‌ها برای دولت آتی واشنگتن، انجام شده است. حال آنکه اگرچه بایدن می‌تواند به لحاظ حقوقی و با استناد به یک حکم اجرایی، آنها را رفع کند؛ اما این کار برایش هزینه داشته و برای مخالفین او در کنگره، نقش اسلحه را ایفا می‌کند.

همزمان این رسانه مدعی شد: اما بایدن می‌تواند (پای میز مذاکره با ایران)، ترامپ را از بابت این دشواری‌ها مقصر جلوه داده و با پیشنهاد رفع محدودیت‌ها، حسن نیت خود را ثابت کند!

به گزارش مهر، ادعای رویترز در حالی مطرح می‌شود که ایران میان نامزد دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، هیچ تفاوتی نمی‌بیند. مشاوران بایدن مدعی شده‌اند، که او در باب موضوعاتی فراتر از برجام با متحدان اروپایی خود صحبت خواهد کرد که این شامل برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران نیز می‌شود.

به عبارت دیگر، بایدن هرگز با صراحت از بازگشت به برجام در شکل فعلی آن سخن نگفته و حتی مشاورانش مدعی هستند که چارچوب زمانی توافق هسته‌ای به هم ریخته و لازم است درباره آن مذاکراتی انجام شود.

درحالیکه ترامپ خواستار حصول توافقی بهتر است، بایدن هم از توافق تکمیلی یا فرابرجام سخن می‌گوید که در اصل ماجرا، یعنی تلاش برای تحمیل خواسته‌ای غیرمعقول به ایران از راه فشار، تغییری ایجاد نمی‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 282 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.