زیپ نیوز بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا درباره برجام - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه وزارت خارجه انگلیس با انتشار مطلبی از بیانیه مشترک سخنگویان وزرای خارجه ۳ کشور اروپایی طرف برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در حمایت از توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

در این بیانیه که با همراهی سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگاشته شده است؛ طرفین از بابت تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید ۳ مورد از معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران ازجمله در زمینه بازطراحی راکتور آب سنگین اراک، به شدت ابراز تأسف کرده‌اند.

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: پروژه‌های همکاری هسته‌ای با ایران که مورد تائید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، در خدمت تأمین منافع همگان در حوزه عدم اشاعه هسته‌ای و ارائه ضمانت به جامعه بین‌الملل در تائید ماهیت منحصراً صلح‌آمیز و امن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، قرار دارد.

این بیانیه می‌افزاید: ما با شرکای خود درباره تبعات تصمیم آمریکا مشورت می‌کنیم.

وزارتخانه‌های خارجه ۳ کشور اروپایی طرف برجام همچنین از این توافق به عنوان دستاورد کلیدی ساختار جهانی منع اشاعه هسته‌ای و بهترین و البته تنها راه تضمین صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران یاد کردند.

در بخش پایانی این بیانیه، طرفین اروپایی مدعی می‌شوند: به همین دلیل است که مدام در تلاشیم تا اجرای کامل و مؤثر همه تعهدات برجامی ازجمله بازگشت کامل و بی درنگ ایران به تعهداتش را تضمین کنیم.

گفتنی است طرفین اروپایی در حالی از حمایت بی دریغ از برجام دم می‌زنند که در عمل ثابت کرده‌اند که فاقد هرگونه اختیار عمل در مواجهه با عهدشکنی‌های پیاپی آمریکا هستند و اصولاً پشت کردن ایران به برخی تعهدات برجامی محصول انفعال اروپایی‌ها بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 261 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها