زیپ نیوز به صف شدن امارت‌های ذره‌بینی برای پر کردن سبد رای ترامپ - زیپ نیوز

برخی از این ساختارهای عربی بر اساس توافق‌های سیاسی انگلیس و آمریکا ایجاد شدند و از سویی دیگر تلاش شد تا عمق تاریخی و فرهنگی این ساختارها در هویت مصنوعی و متجدد آن هضم شود.

به عنوان مثال امروز عمق عربی و تاریخی امارات و مردم آن در میان ساختمان‌ها و برج‌های بلند گم شده است. تلاش‌ها برای تغییر بافت و ترکیب جمعیتی به ویژه در بحرین ادامه دارد. واژه «نفت در برابر امنیت» واژه مناسبی برای تفسیر وادادگی این روزهای این امارت‌های ذره بینی است. مهمترین اتفاق و نتیجه این عادی‌سازی‌ها در صندوق آرا ترامپ خود را نشان خواهد داد و بعد از آن هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد

روزی که برخی از این امارت‌ها و کشورها ایجاد شدند، مأموریت اصلی آن ایجاد توازن در پرونده فلسطین به سود رژیم صهیونیستی بود. دقیقاً پروسه کشورسازی در برابر سناریوی ملت سازی در فلسطین رخ داد.

کشورهایی بدون عمق ملی و تاریخ و مؤلفه‌های مردمی مانند جزایر مصنوعی امارات تشکیل شد و ملتی با تاریخ و پیشینه عمیق تاریخی و فرهنگی از سرزمین خود رانده شد و یهودیان سراسر جهان با ابزارهای متفاوت جایگزین آن شد تا مفهوم ملت سازی در کنار کشورسازی در یک راستا در خدمت اسرائیل و آمریکا قرار گیرد.

اگر چه این کشورها دارای تأثیرگذاری چندانی بر پرونده فلسطین نیستند اما می‌توانند فرایند عادی سازی برخی کشورهای دیگر را فراهم یا تسهیل کنند اما بی تردید عمق عربی و اسلامی ملت‌های منطقه در کشورهای دیگر این امکان را برای آنها فراهم نخواهد کرد.

مهمترین اتفاق و نتیجه این عادی‌سازی‌ها در صندوق آرا ترامپ خود را نشان خواهد داد و بعد از آن هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. صرف انتقال سفارت آمریکا یا فرود آمدن یک هواپیمای اسرائیلی در امارات اگر چه مهم و خدشه دار کردن آرمان فلسطین است اما از سویی با نشان دادن چهره واقعی مدعیان حمایت از عربیت فلسطین، فلسطینی‌ها و امت اسلامی را بر پیمودن مسیر واقعی خود مصمم‌تر از گذشته کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 10 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها