زیپ نیوز بهانه تراشی ائتلاف سعودی برای عقب نشینی از الحدیده یمن - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews به نقل از الجزیره، «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن به توجیه و بهانه تراشی دلایل عقب نشینی از الحدیده پرداخته و مدعی شد که استقرار مجدد نیروهای مشترک در ساحل غربی، تصمیم نظامی سران ائتلاف است.

به گفته این مقام نظامی متجاوز، استقرار نیروها در ساحل غربی با دستور فرماندهان ائتلاف صورت گرفته و این تصمیم براساس راهبرد نظامی در یمن است.

ائتلاف سعودی از اواخر هفته گذشته به صورت ناگهانی از مناطق بسیاری در اطراف «الحدیده» واقع در غرب یمن عقب‌نشینی کردند و پس از خروج این نیروها، نیروهای صنعاء در مکان‌های خالی شده مستقر شدند و کنترل مسیر مستقیم منطقه میان الحدیده و صنعاء را بدست گرفتند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند تعدادی از مناطق بندر «الحیمه» در استان الحدیده را به کنترل خود در آورند و این بندر در شرف آزادی کامل طی ساعات آتی قرار دارد. بندر «الحیمه» در شهرستان «الخوخه» در جنوب استان الحدیده واقع شده است.

همزمان با این پیشروی‌ها، به گفته منابع مطلع، شبه‌نظامیان همسو با امارات به فرماندهی «طارق صالح» نیز پا به فرار گذاشته‌اند و نیروهای دولت صنعاء تنها چند کیلومتر با بندر «الحیمه» فاصله دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.