زیپ نیوز برگ ایران و فرصت های ترامپ در دور دوم انتخابات - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فرامرزی رأی الیوم در مطلبی به قلم «علاء الخطیب» با عنوان «برگ ایران و فرصت‌های ترامپ در دور دوم انتخابات» آورده است: برگ ایران از اهمیت بسیار مهمی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ترامپ و شاید رئیس جمهور بعدی برخوردار است.

این نویسنده در ادامه می‌نویسد: روابط آمریکا-ایران بسیار پیچیده و دارای جایگاه ویژه ای در سیاست واشنگتن در خاورمیانه است چرا که آمریکا ایران را مانع بسیاری از نقشه‌های خود در این منطقه می‌داند. از این رو تلاش دارد برای این بحران راه حلی بیابد.

الخطیب تاکید می‌کند: ایران نیز سیاست آمریکا را علیه خود خصمانه می‌داند. سیاستی که به ضرر کشورهای منطقه بوده و به سمت اسرائیل گرایش دارد و باعث تنش و بی ثباتی شده است. همچنین از دیدگاه این کشور این سیاست آمریکا باعث بحران روابطش با کشورهای عربی شده است.

وی می‌نویسد: محبوبیت ترامپ پس از بحران تظاهرات‌ها و قیام داخلی علیه سیاست‌هایش از ۴۳ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافت و جو بایدن ۱۸ درصد از او پیشی گرفت. از این رو او تصمیم گرفت با برگ ایران بازی کند و در این راستا زمانی که ایران مایکل وایت، سرباز سابق آمریکایی را آزاد کرد؛ خواستار مذاکره با این کشور شد.

الخطیب آورده است: وی همچنین به عنوان پیامی در جهت آتش بس سامانه پاتریوت را از منطقه خارج کرد. اجازه دریافت بهای ۴۰۰ میلیون دلار صادرات نفت این کشور به عراق را صادر کرد، صادرات برق را به مدت دو سال تمدید کرد و حرکت کشتی‌های ایران به سمت ونزوئلا را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: ترامپ خواستار مذاکره شد و به امکان امضای پروتکل الحاقی اشاره کرد؛ ایران با این پیشنهاد مخالفت نکرد؛ اما امضای آن را به پس از انتخابات آمریکا مشروط کرد. این مسئله خشم ترامپ را برانگیخت و تحریم‌ها را شدت بخشید. تمام اینها ورشکستگی ترامپ و عدم توانایی او برای بازی با برگ ایران را نشان می‌دهد تمام اینها ورشکستگی ترامپ و عدم توانایی او برای بازی با برگ ایران را نشان می‌دهد.

این نویسنده در ادامه می‌نویسد: برخی می‌گویند رویدادهای لحظه‌ای باعث نمی‌شود در انتخابات آمریکا تغییری ایجاد شود. بلکه این انتخابات یک سیستم یکپارچه است. ترامپ احساسات سفید ها یعنی دو سوم جمعیت آمریکا را برانگیخته و میلیون‌ها فرصت شغلی ایجاد کرده است. مهاجرت را متوقف کرده و اقتصاد آمریکا را تکان داده است و از سوی دیگر اسرائیل به حضور او نیاز دارد.

الخطیب تاکید کرد: تمام این عوامل را باید مد نظر قرار داد؛ اما عوامل مهمی را صاحبان این نظریه نادیده گرفته اند. به این ترتیب که او تنها رئیس جمهوری نیست که از اسرائیل حمایت می‌کند. بلکه این حمایت از اصول ثابت سیاست آمریکا است. احساسات سفید پوستان نیز نکته مهمی نیست زیرا اکثریت دشمنان او سفید هستند و دارای حامیانی در میان توده مردم هستند. از سوی دیگر دشمنی که او در شبکه‌ها اجتماعی برانگیخت، به نفع او در انتخابات نخواهد بود.

وی در پایان آورده است: در هر صورت برگ ایران حلقه نجات او در انتخابات خواهد بود، اما آیا ترامپ به مقصود خود خواهد رسید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها