زیپ نیوز بدنبال تنش زدایی با ایران هستیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews به نقل از النشره، «انور قرقاش»، مشاور رئیس امارات متحده عربی در امور دیپلماتیک در سخنانی اعلام کرد که کشورش گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است.

قرقاش در سخنان خود مدعی شد که اقدامات امارات در جهت اعتمادسازی و اجتناب از درگیری با ایران بوده؛ هرچند او در ادامه به تکرار ادعاهای خود پرداخت و گفت: «همچنان درباره دخالت ایران در عراق، سوریه و یمن نگران هستیم و همزمان گام‌هایی برای تنش‌زدایی برداشته‌ایم. هیچ نفعی در درگیری نداریم چون منطقه بهای آن را در آینده نزدیک پرداخت می‌کند.»

انور قرقاش همچنین افزود: «می‌توانیم با یکدیگر اعتماد ایجاد کرده و به سمت یک وضعیت پایدارتر حرکت کنیم. برای ایران بهتر خواهد بود با همسایگانش همکاری کند. درگیری، مسیر سازنده‌ای نیست و در عوض، دیپلماسی و تعامل بهترین گام رو به جلو است. ما سخت در تلاشیم با همه کشورها، حتی کشورهایی که با آنها اختلاف داریم پل بزنیم.»

پیش از این و حدود دو ماه پیش نیز، «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر گزارشی مختصر از دیدار با نخست وزیر امارات در حاشیه نشست بغداد ارائه نمود و نوشت: در حاشیه اجلاس همکاری و مشارکت در بغداد، گفتگوی مثبت و صمیمانه ای با شیخ محمد بن راشد، نخست وزیر امارات متحده عربی داشتم. ایران و امارات می‌توانند در مسیر همکاری و تحقق سیاست و دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند. در این گفتگو از نیات مثبت و اراده رهبران دو کشور برای تحکیم مناسبات سخن گفتیم و بر روابط برادرانه دو کشور تاکید کردیم. ما برای پیشبرد مناسبات فی مابین و تحقق همکاری‌های منطقه‌ای، با همسایگان مشورت، همدلی و همکاری می‌کنیم. کار با همسایگان اولویت دولت سیزدهم است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.