زیپ نیوز بازتاب گسترده سخنان امروز رهبر انقلاب در رسانه‌های خارجی - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر گروه بین الملل: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز سه‌شنبه در سخنان زنده و تلویزیونی، با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا فرمودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش نخست سخنانشان، برخی آیات قرآن کریم درباره نبی مکرم اسلام (ص) را دارای تناسبی روشن با وضع کنونی بشر خواندند و افزودند: خداوند در قرآن می‌فرماید رنج مردم بر پیامبر سخت و گران، و آن حضرت عمیقاً مشتاق و دلسوز سرنوشت بشر است و امروز نیز که جامعه بشری بیش از همیشه، دچار رنج است، روح مطهر رسول اعظم، از این درد و رنج بشر، آزرده است و مانند پدری مهربان، به دنبال هدایت و خوشبختی جوامع بشر ی است.

ایشان با یادآوری سوء‌استفاده مستکبران از علم و فناوری برای مقاصد شومی نظیر بی‌عدالتی، جنگ‌افروزی، شرارت و غارت منابع ملت‌ها افزودند: فرعون فقط در محدوده مصر بیداد می‌کرد؛ اما فرعون امروز جهان یعنی آمریکا با استفاده از پیشرفت‌های علمی، به کشورهای دیگر لشکرکشی می‌کند و جنگ، ناامنی و تاراج به راه می‌اندازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دشمنی و معارضه همه‌جانبه استکبار و صهیونیزم با اسلام افزودند: آخرین نمونه این دشمنی خبیثانه، دشنام به چهره نورانی پیامبر اعظم به زبان کاریکاتور، و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام زشت بود که بار دیگر نشان داد پشت سر این‌گونه مسائل دست‌های پنهانی وجود دارد. می‌گویند یک آدم کشته شده است، خوب برای او ابراز تأسف و محبت کنید؛ چرا صریحاً از آن کاریکاتور خبیثانه حمایت می‌کنید؟ حمایت تلخ و زشت دولت فرانسه و برخی کشورهای دیگر نشان می‌دهد پشت این کارهای موهن، مانند برهه‌های قبل یک تشکیلات و برنامه ریزی وجود دارد.

فرمایشات گُهربار امروز مقام معظم رهبری از بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهان برخوردار بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره اعلام کرد: رهبر ایران در سخنرانی تلویزیونی امروز خود انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را به سُخره گرفت. وی در ادامه تأکید کرد که موضع تهران در این باره این است که مهم نیست کدام یک از نامزدهای انتخاباتی در آمریکا پیروز شود.

المیادین در صفحه اصلی خود به پوشش سخنان رهبری پرداخت و به این موضوع اشاره کرد: اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود برای جمهوری اسلامی ایران اهمیتی ندارد بلکه سیاستهای واشنگتن مهمتر از شخص رئیس جمهور است.

شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی نیوز مستقر در نیویورک نیز با پوشش سخنان رهبر انقلاب در این خصوص اعلام کرد: رهبر ایران با انتقاد از موضع فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام خطاب به پاریس اعلام کرد که این کشور به گروهک‌های تروریستی پناه داده و پیشتر نیز در جریان جنگ عراق علیه ایران، از صدام حمایت کرده بود.

العهد نیز سخنان رهبری را در صفحه نخست خود منتشر کرد و در تیتری نوشت: هر رئیس جمهوری که در آمریکا روی کار بیاید، در سیاست ما نسبت به واشنگتن تغییری ایجاد نخواهد شد.

روزنامه عرب‌نیوز چاپ عربستان سعودی هم با پوشش فرمایشات امروز مقام رهبری در این باره نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که سیاست تهران در قبال آمریکا تحت تأثیر شخص پیروز در انتخابات این کشور نیست. سیاست ایران در قبال آمریکا کاملاً آشکار بوده و با جابجایی افراد تغییر نمی‌کند.

النشره سخنان رهبری درخصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال واشنگتن را مورد تأکید قرار داده و به نقل از ایشان نوشت: سیاست تهران در قبال آمریکا تحت تاثیر رئیس جمهور آتی واشنگتن نیست.

شبکه تلویزیونی دویچه‌وله آلمان نیز در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: علی خامنه‌ای رهبر جمهور اسلامی روز ۱۳ آبان در یک سخنرانی زنده تلویزیونی در صحبت‌های خود به مناسبات ایران و آمریکا پرداخت و از اشغال سفارت آمریکا یاد کرد و گفت: این اقدام «کار جوانان در واکنش به اقدامات آمریکا» بود. رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از دولت فرانسه به شدت انتقاد کرد و گفت که دولت فرانسه «خشن‌ترین و بدترین تروریست‌ها» را در کشور خود پناه داده است و به صدام علیه ایران کمک کرد.

الجزیره نیز در تیتری به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: همزمان با آغاز انتخابات آمریکا، آیت الله خامنه ای فرمودند: سیاست ما در مقابل آمریکا کاملاً واضح و آشکار است و با تغییر اشخاص، تغییر نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم در این باره اعلام کرد: رهبر انقلاب ایران در سخنرانی امروز خود اعلام کرد که اقدام دانشجویان در خصوص سفارت آمریکا (اشغال لانه جاسوسی) کاری مناسب و عاقلانه بود. وی در ادامه تصریح کرد که سیاست ایران در قبال آمریکا کاملاً آشکار بوده و با جابجایی افراد تغییر نمی‌کند..

شبکه تلویزیونی اِن‌دی‌تی‌وی مستقر در دهلی‌نو نیز سخنان مقام معظم رهبری را اینگونه پوشش داد: رهبر ایران در سخنانی اعلام کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امروز در آمریکا برای تهران اهمیتی نداشته و موضع ما در خصوص این کشور مشخص و آشکار است.

آناتولی ضمن پوشش فرمایشات مقام معظم رهبری در تیتری نوشت: آیت الله خامنه ای آزادی اراضی آذربایجان و تامین امنیت ارامنه قره باغ را خواستار شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.