زیپ نیوز ایران در نامه ای به «گوترش» بر حق دفاع از خود تاکید کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‎ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل این نهاد و همچنین ریاست شورای امنیت، بر حق ایران برای دفاع از خود طبق قوانین بین ‎المللی بعد از اقدام خصمانه واشنگتن مبنی بر ترور سردار قاسم سلیمانی، تاکید کرد.

وی در این نامه نوشت: هر طور که محاسبه کنیم، این مثالی بارز از تروریسم دولتی است و به عنوان اقدامی مجرمانه نقض فاحش اصول بنیادین قوانین بین ‎الملل به ویژه آن دسته از اصولی است که در منشور سازمان ملل متحد تصریح شده است.

به گفته تخت روانچی، سردار شهید قاسم سلیمانی در کمک به مردم و دولت‌های برخی کشورهای منطقه- که به درخواست آنها انجام می‌شد- در شکست دادن خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی مانند داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تعیین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد نقش مهمی داشت و مقامات کشورهای مذکور نیز به طور گسترده و مکرراً به این اقدامات شهید سلیمانی اذعان کرده‎ اند.

وی همچنین تأکید کرد این اقدام غیرقانونی و در عین حال ماجراجویانه آمریکا توخالی بودن ادعای این کشور مبنی بر مبارزه‌اش با تروریسم را آشکار می‌سازد. در واقع، آمریکا در حال جنگ با کسانی است که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 287 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.