زیپ نیوز ایران درباره منافع مشروع ملی و منطقه‌ای خود مذاکره نمی‌کند - زیپ نیوز

به گزارش
خبرگزاری مهر، «علیرضا
میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، در پاسخ به مقاله «فریب‌های پیش از توافق ایران» در نشریه وال
استریت ژورنال مطلبی نوشت که در آن فشار حداکثری آمریکا بر مردم ایران را غیرانسانی دانسته و به صراحت اعلام می‌کند که جمهوری اسلامی ایران درباره منافع مشروع ملی و منطقه‌ای خود با هیچکس مذاکره نخواهد کرد.

میریوسفی همچنین با اشاره به اینکه برجام، تمامی نگرانی‌های مربوط به برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را برطرف می‌سازد، افزود که «بعد از دو سال مذاکرات فشرده، همه طرف‌ها رضایت داشتند که کلیه موضوعات از جمله پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران (PMD) برطرف شدند».

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد که «اتهام شما مبنی بر اینکه [پرونده ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران] بسته نشدند، یک سفسطه است و نه تنها کشورهایی که توافق را امضا کردند، بلکه آنهایی که همچنان به عنوان شرکت‌کننده باقی مانده‌اند، هم این موضوع را تأیید نکردند».

میریوسفی همچنین گفت: «این پیشنهاد که ایالات متحده باید به اصطلاح “اهرم جدید مبتنی بر فشار حداکثری خود را حفظ کند” غیرانسانی و ناعادلانه است زیرا سیاست فشار حداکثری چیزی جز حفظ تحریم‌های غیرقانونی با هدف اعمال فشار بر مردم ایران نیست».

وی خاطرنشان کرد: «به طور حتم، این سیاست بر اقتصاد ما تأثیر گذاشته و از طریق تاکتیک‌های قلدرمآبانه و تحریم‌های غیرقانونی فراسرزمینی خود، مانع تجارت عادی کشورهای دیگر با ایران شده است».

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به صراحت اعلام کرد: «ایران به طور حتم به زانو در نیامده است و التماس نمی‌کند تا مذاکرات جدید را آغاز کند و هرگز درباره برنامه موشکی کاملاً دفاعی یا منافع مشروع ملی-منطقه‌ای خود هم با کسی مذاکره نخواهد کرد».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 12 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.