زیپ نیوز اولیانوف: مخالفان برجام جاهل هستند - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری، مخالفان برجام را درمانده و حتی جاهل خطاب کرد و گفت: در آغاز مجادله، آنها ۲ الی ۳ استدلال و شعار مطرح می‌کنند و به محض اینکه ادله و شعارهایشان نخ‌نما شد، بی آنکه توجیه مشخصی داشته باشند، به توهین به مخالفانشان روی می‌آورند. (البته) این تعجب‌آور نیست.

وی پیشتر هم از فشار آمریکا بر اعضای شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انتقاد کرده و گفته بود: رویکرد واشنگتن در مساله تحریم تسلیحاتی ایران و مکانیسم ماشه نه فقط از نظر منطق بلکه از دیدگاه حقوقی بسیار ضعیف است.

پیش از این نیز، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آمریکا به جای اینکه آرزوی تمدید بی پایان تحریم تسلیحاتی علیه ایران را داشته باشد، باید مراقب این باشد که نقض خود در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را برطرف کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، اواخر فوریه در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور گفته بود امیدوار است بتواند روسیه و چین را ترغیب کند تا پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را وتو نکنند و همچنین ابراز امیدواری کرد که اروپا خطر ارسال سلاح‌های روسی و چینی به ایران را جدی بگیرد، اما این درخواست آمریکا تا کنون با مخالفت‌های گسترده‌ای روبرو شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.