زیپ نیوز اظهارنظر «گانتز» درباره انفجار در کشتی تجاری ایران - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، طی گفتگویی که با «عاموس یادلین» رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل داشت، با لحنی دوپهلو درباره احتمال دست داشتن این رژیم در وقوع انفجار در کشتی تجاری «ایران شهرکرد» صحبت کرد و از ارائه پاسخی شفاف در این رابطه، طفره رفت.

وی به یادلین که در حال حاضر رئیس اندیشکده مطالعات امنیت داخلی این رژیم است؛ گفت: من نمی‌گویم که ما چه کاری انجام داده یا چه کاری را انجام نداده‌ایم. ما ملزم هستیم که در تمام جبهه‌ها، اقدام پیشگیرانه انجام دهیم.

گانتز همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حادثه ماه فوریه که به آلودگی نفتی در مدیترانه منجر شد؛ دخیل نبوده است.

کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» که متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در مسیر حرکت به سوی اروپا، در آب‌های بین المللی دریای مدیترانه بدلیل اصابت شیء انفجاری دچار آتش سوزی شد.

به گفته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، گزارش‌های دریافتی حمله خرابکارانه به این کشتی را که در تناقض آشکار با حقوق بین الملل و حقوق دریاها است، تأیید می‌کند.

وی افزود: انجام اقدامات لازم در خصوص شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه در دستور کار بخش‌های مختلف بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در ابعاد مختلف آن به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 395 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها