زیپ نیوز احتمال سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران در هفته آینده - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر_ گروه بین الملل: در پی ضرب‌الاجل ایران برای خروج از پروتکل الحاقی و اطلاع این موضوع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «رافائل گروسی» مدیر کل این نهاد بین‌المللی، اعضای آن را در جریان تصمیم ایران قرار داد.

در همین رابطه برخی رسانه‌ها از درخواست گروسی برای سفر به ایران با هدف گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی در خصوص تصمیم تهران خبر دادند.

از همین رو خبرگزاری مهر در تماس با «فردریک دال» سخنگوی گروسی، خواستار توضیحات بیشتر در این رابطه شد.

فردریک دال در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار سفر به ایران با هدف یافتن راه حل دوجانبه قابل قبول برای ادامه کار راستی آزمایی آژانس در ایران، شده است.

در همین رابطه یک منبع آگاه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به خبرگزاری مهر گفت که احتمالاً سفر گروسی به ایران در هفته آینده انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، روز ۲۷ بهمن ماه سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ برابر با پنجم اسفند، امروز عصر تحویل مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

کاظم غریب آبادی افزود: این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و به علت عدم پایبندی طرف‌های مقابل به تعهدات خود در جهت رفع تحریم‌های غیرقانونی، صورت گرفته است.

نماینده دائم کشورمان تصریح کرد: در این نامه از آژانس خواستیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست‌های ایران با هدف توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد.

در پی این اقدام ایران، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، به «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: این به آن معناست که پروتکل الحاقی دو روز بیشتر در ارتباط با فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران اعمال خواهد شد. (زمان) زیادی نیست، اما حالا که ما با زمان در مسابقه هستیم، هر یک روز اهمیت دارد. باید تلاش کنیم حداکثر تا قبل از نوروز (۲۱ مارس ۲۰۲۱) در اجرای برجام پیشرفت واقعی داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 23 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها