زیپ نیوز آمریکا چندین فرد و شرکت فعال در بخش پتروشیمی ایران را تحریم کرد - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه از اعمال تحریم علیه چندین فرد حقیقی و حقوقی ازجمله برخی شرکت‌های چینی مرتبط با ایران خبر داد.

آنگونه که گفته می‌شود افراد و شرکت‌های مشمول تحریم، در حوزه پتروشیمی فعال هستند.

کمتر از یک هفته مانده به برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، این تازه‌ترین اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران است.

پیشتر نیز وال استریت ژورنال مدعی شده بود که ترامپ قصد دارد ذیل برچسب مبارزه با تروریسم، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند تا به زعم خود مسیر بازگشت به برجام را برای دولت‌های آتی واشنگتن دشوار کند.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۸ شرکت به دلیل نقشی که در خرید و فروش محصولات پتروشیمی ایران با واسطه‌گری شرکت پتروشیمی «تریلیانس» داشته‌اند؛ در فهرست تحریم قرار می‌گیرند. خزانه‌داری آمریکا شرکت تریلیانس را ژانویه ۲۰۲۰ در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

طبق این بیانیه، شرکت‌هایی که امروز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند در ایران، چین و سنگاپور مستقرند و به فروش محصولات پتروشیمی ایران کمک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های پتروشیمی مروارید، پلیمر آریا ساسول، هلدینگ انرژی جیاشیانگ مستقر در سنگاپور، شرکت چینی بینرین با نام قدیمی بینگلین، هلدینگ محدود انرژی الفو در هنگ کنگ، گلوری ادونسید در هنگ کنگ، جینگ شانگ در هنگ کنگ، سیبشور در هنگ کنگ به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شدند.

در اطلاعیه دیگری علاوه بر شرکت‌های فوق نام شرکت حمل و نقل استریت در سنگاپور، شرکت بازرگانی کالای باختر و شرکت پتروشیمی سهامی خاص کاویان هم به چشم می‌خورد.

حسین فیروزی آرانی، امیر حسین بحرینی، مرتضی مصطفی بصرایی ساکن سنگاپور، رمضان اولادی و لین‌نا ویی از چین هم اسامی دیگری است که در فهرست تحریم‌ها گنجانده شده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها