زیپ نیوز آمریکا با مشکل کمبود تست کرونا مواجه شده است - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری ZipNews به نقل از فرانس ۲۴، در شهر نیویورک آمریکا مردم برای آزمایش کووید -۱۹ در میدان تایمز صف می کشند، زیرا نوع ویروس کرونای اومیکرون در نیویورک در حال افزایش است.

با افزایش موارد ابتلاء به کرونای اومیکرون، مقامات بهداشتی نیویورک از افزایش چهار برابری بستری کودکان در بیمارستان خبر دادند.

همزمان آمریکا با کمبود آزمایش‌های کرونا روبروست و کاخ سفید روز یکشنبه وعده داد که به سرعت کمبود آزمایش کووید -۱۹ در ایالات متحده را برطرف خواهد کرد.

وزارت بهداشت ایالت نیویورک روز جمعه در بیانیه‌ای در مورد روند صعودی بستری شدن کودکان در بیمارستان بدلیل ابتلاء به سویه جدید کرونا هشدار داد. این وزارتخانه ایالتی افزود که تقریباً نیمی از پذیرش‌ها در بیمارستان‌های این شهر شامل کودکان کمتر از پنج سال هستند که واجد شرایط دریافت واکسن نیستند.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد موارد ابتلاء به کووید -۱۹ در ایالات متحده در حال افزایش است و به طور میانگین طی یک هفته گذشته روزانه نزدیک به ۱۹۰ هزار بیمار جدید به آمار بیماران افزوده شده است.

«آنتونی فائوچی»، مشاور ارشد اداره همه‌گیری آمریکا نیز روز یکشنبه به وجود «مشکل کمبود تست» کووید اذعان کرد و قول داد که ماه آینده آزمایش‌های بیشتری را در اختیار آمریکایی‌ها قرار خواهد داد.

فائوچی به ای بی سی نیوز گفت: «هنوز هم برخی از کمبودها وجود دارد و افراد برای انجام آزمایش مشکل دارند.»

وی افزود: «اما ما در حال حل مشکل تست هستیم و این مشکل باید خیلی زود اصلاح شود.»

جدا از پرشدن بیمارستان‌ها و کمبود آزمایشگاه‌های کووید، سویه جدید کرونا صدها پرواز را در آمریکا لغو کرده است، زیرا بخشی از کادر پرواز مریض یا مجبور به قرنطینه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس شده اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 27 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها