زیپ نیوز پرسش سه عضو کنگره آمریکا از بلینکن درباره آزادی دارایی‌های ایران - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان پی آر، سه عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور خواستند تا در مورد نقش ایالات متحده در مورد احتمال آزادسازی یک میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود، توضیح دهد.

برایان استایل، جیم بنکس و گرگ استوب، سه نماینده جمهوری‌خواه ایالت‌های ویسکانسین، ایندیانا، و فلوریدا، با اشاره به توقیف یک کشتی کره جنوبی از سوی ایران خواستار توضیح وزیر خارجه در مورد نقش دولت بایدن در مورد احتمال آزادی‌سازی یک میلیارد دلار پول درخواستی ایران شدند.

این نامه با اشاره به اینکه آنتونی بیلنکن پیش از این، گزارش‌ها را رد کرده، آورده است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، یک روز بعد در توییتی عنوان کرده که یک میلیارد دلار مذکور از طریق کانال مبادله اقلام انسان دوستانه سوئیس استفاده شده است.

پیش از این حسین تنهایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، روز جمعه، هشتم اسفند، در واکنش به گزارش‌ها در خصوص آزادی یک میلیارد دلار از دارایی ایران در کره جنوبی گفته بود: «قرار است تا یک میلیارد دلار از این دارایی‌ها به کانال مالی ایران و سوئیس واریز شود تا صرف خرید دارو و غذا شود. در مورد اقلام دارویی نیز وزارت بهداشت با بانک مرکزی هماهنگ شده است.»

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده دارایی‌های بلوکه‌شده ایران پس از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد.

منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی که ۷ میلیارد دلار اعلام شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها