زیپ نیوز همکاری ایران و چین برای تشکیل ائتلافی جهت مقابله با تحریمها - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جمهوری اسلامی ایران به همراه ۱۵ کشور دیگر جهان از جمله چین در تلاشند تا ائتلافی برای دفاع از «منشور ملل متحد» و مقابله با تحریم‌ها و اِعمال زور یکجانبه یا تهدید به استفاده از آنها تشکیل دهند..

رویترز در گزارش خود نوشت که نام این ائتلاف جدید «گروه دوستانِ مدافع منشور ملل متحد» است و اینکه این ائتلاف جدید در معرفی طرح خود نوشته‌است: «هم اکنون چندجانبه‌گرایی تحت هجمه بی‌سابقه ای قرار گرفته که این تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است».

گفتنی است کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف عبارتند از: ایران، چین، کره شمالی، الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریتره، لائوس، نیکاراگوئه، فلسطین، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا بنیان‌گذاران این گروه هستند.

در بخش دیگری از سند این گروه آمده است: «دنیا شاهد توسل روزافرون به یکجانبه‌گرایی است که نمود آن در اقدامات انزواگرایانه و خودسرانه‌ای مانند توسل به اقدامات جبری یکجانبه یا خروج از توافقات مهم و سازمان‌های چندجانبه و همچنین تلاش در جهت تضعیف تلاش‌های حیاتی برای مقابله با چالش‌های جهانی و مشترک قابل مشاهده است».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 283 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها