زیپ نیوز نامه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به پمپئو برای تمدید تحریم ایران - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که مخالفت با تصمیم آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل متحد افزایش یافته اما «هیل» در گزارشی مدعی شده که صدها نفر از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحد ه در نامه‌ای به «مایک پمپئو» وزیر خارجه، خواستار تشدید اقدامات واشنگتن در این رابطه شده‌اند.

پیش از این نیز ایندیپندنت در گزارشی مدعی شده که حدود ۹۰ درصد اعضای نمایندگان در نامه‌ای از دولت ترامپ خواسته‌اند، اقدامات دیپلماتیک در سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را افزایش دهد. این نامه که به امضای ۳۸۳ نماینده از ۴۲۹ عضو مجلس نمایندگان آمریکا رسیده از دولت می‌خواهد از طریق همکاری با شرکا و متحدان آمریکا تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

دوره تحریم تسلیحاتی ایران بر اساس مفاد برجام در ماه اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد و در همین رابطه و در واکنش به اقدامات واشنگتن برای تمدید این تحریم‌ها، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که آمریکا عضو برجام نیست اما به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد می‌تواند خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شود.

بورل با شاره به اینکه در متن قطعنامه ۲۲۳۱ تصریح شده که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ۵ سال بعد از «روز اجرای توافق» (۱۸ اکتبر ۲۰۱۵) برداشته خواهد شد گفت: هر کدام از اعضای شوری امنیت می‌توانند به این شورا مراجعه کرده و خواستار رویه دیگری شوند. بعد از آن باید ببینیم شورای امنیت چه تصمیمی خواهد گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.