زیپ نیوز مخالفت رئیس جدید شورای امنیت با اقدامات ضد ایرانی آمریکا - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشور «نیجر»، رئیس شورای امنیت سازمان ملل برای ماه سپتامبر، روز سه شنبه اعلام کرد: ما از این تصمیم حمایت می‌کنیم که نمی‌توان اقدام بیشتری درباره تلاش آمریکا برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» (بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران) انجام داد.

بر اساس اعلام نماینده نیجر، دلیل عدم حمایت از اقدامات ضد ایرانی آمریکا آن است که اتفاق نظری در شورای امنیت که ۱۵ عضو دارد، وجود ندارد.

«عبدو اباری» سفیر نیجر در سازمان ملل نیز با رد هر گونه اقدامی به منظور ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای در چارچوب روند موسوم به «اسنپ بک» برای تمدید معافیت ایران از تحریم‌ها، اعلام کرد: ما از این تصمیم حمایت می‌کنیم. این مسئله ماه گذشته توسط رئیس شورای امنیت اعلام شد.

با این حال، اباری خاطر نشان کرد: هر کشور دیگر عضو شورای امنیت می‌تواند این کار را انجام دهد. آمریکایی‌ها خودشان می‌توانند این کار را انجام دهند.

این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بیستم ماه اوت با شکایت به شورای امنیت و متهم کردن ایران به نقض موافقتنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵، روندی ۳۰ روزه را به منظور اعمال مجدد همه تحریم‌های بین المللی علیه ایران – موسوم به اسنپ بک (مکانیسم ماشه) فعال کرده است.

اما «دیان تریانسیاه دجانی» سفیر اندونزی در سازمان ملل که کشورش ریاست شورای امنیت را برای ماه اوت برعهده داشت، اعلام کرد در جایگاهی قرار ندارد که اقدام بیشتری اتخاذ کند زیرا ۱۳ عضو شورای امنیت مخالفت خود را با این مسئله ابراز کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها