زیپ نیوز عراقچی: بازگشت آمریکا به برجام نیازمند هیچ نشستی نیست - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، یادآوری کرد که بازگشت آمریکا به برجام در گرو برگزاری هیچ نوع نشستی نیست.

وی افزود: در صورتی که آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌های ضد ایرانی را لغو کند، ایران هم بعد از راستی‌آزمایی، به تعهدات خود باز خواهد گشت.

این در حالی است که اروپا پیشتر درخواست برگزاری نشست غیر رسمی ۱+۵ با حضور ایران و آمریکا را مطرح کرده بود که از سوی ایران رد شد.

عراقچی ادامه داد: درباره حسن نیت روسیه (از پیشنهادهایی که مطرح می‌کند) هیچ تردیدی نداریم اما این آمریکا است که باید گام اول را بردارد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیراً پیشنهاد داده بود که تهران و واشنگتن گام‌های همزمانی برای بازگشت به تعهدات برجامی بردارند.

به گفته عراقچی، فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر مبنای نیازمندی‌های این کشور انجام می‌شود و هیچ ربطی به سیاست‌های آمریکا در دیگر نقاط جهان از جمله سوریه ندارد.

معاون وزارت خارجه ایران همچنین گفت که این کشور هیچ مشکلی با آغاز گفتگو با کشورهای همسایه به ویژه آنهایی که در حاشیه خلیج فارس هستند؛ ندارد.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ گفتگوی مستقیمی میان ایران و آمریکا وجود ندارد و سوئیس تنها کانال رسمی میان دو کشور است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 335 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها