زیپ نیوز ریابکوف: به مذاکرات برجام، بیش از اندازه واکنش نشان ندهیم - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه می گوید نیازی نیست به مذاکرات برجامی از جمله مسئله رفع تحریم های آمریکا علیه ایران، بیش از اندازه واکنش نشان دهیم.

وی در توضیح این مطلب افزود: درباره مشکل تحریم ها و مسائل مربوط به بازگشت ایران به تعهدات برجامی، کارهایی در حال انجام است و نیازی نیست که درباره آنها سر و صدا به راه بیندازیم. همه اینها قابل پیش بینی بود و درباره شان از طریق کانال های مختلف در مرحله آماده سازی مذاکرات وین، بحث شده است.

این دیپلمات روس افزود که به رغم حادثه نطنز، مشورت های وین طی هفته جاری نیز ادامه خواهد یافت.

ریابکوف در این باره گفت: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. مانع یا مشکل ویژه ای وجود ندارد. لحظاتی وجود دارد که طرفین خیلی پر انرژی به شکل دهی رویکردهای خود می پردازند. ما برای حل مشکل، همکاری متعهدانه و روشن بینانه ای داریم و بر این باور هستیم که رویدادهای اخیر در قالب کمیسیون مشترک برجام ازجمله اقدامات کارگروه های مشورتی، تائیدی است بر مطالبه در راستای ایجاد این چارچوب جدید.

این اظهارات در حالی بیان شد که هفته گذشته، یک مقام وابسته به وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که تحقق خواست ایران مبنی بر رفع همه تحریم های وضع شده از سال ۲۰۱۷ به این سو، برای واشنگتن غیرممکن است و اصرار ایران می تواند به بن بست در مذاکرات وین منجر شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها