زیپ نیوز رضایت آمریکا از خرابکاری رژیم صهیونیستی - زیپ نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که تا بامداد دوشنبه گمانه‌زنی‌های مربوط به عامل پشت پرده حادثه تأسیسات نطنز در صدر گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی بود، از ساعتی که وزیر خارجه ایران اعلام کرد ایران از «رژیم صهیونیستی» انتقام خواهد گرفت، اظهارات او در صدر اخبار رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

«اور رابینوویچ»، کارشناس نشر سلاح‌های هسته‌ای در دانشگاه عبری اورشلیم، به وای. نت (یدیعوت آحارانوت) گفته است که می‌توان ارزیابی کرد که آمریکا هم از حمله به نطنز راضی باشد زیرا منافع آمریکا را هم تأمین کرده و به آن‌ها وقت بیشتری برای مذاکره با ایران می‌دهد و احساس کمبود وقت در میان مقامات آمریکایی در قبال ایران را جبران می‌کند.

رابینوویچ افزوده است که «البته نباید انتظار داشت آمریکایی‌ها به اسرائیل بابت این کارها جایزه بدهند».

سایت وای. نت در این ارتباط روز دوشنبه نوشت که کادر سیاسی رژیم صهیونیستی عامدانه افشاگری در مورد خرابکاری و انفجار در سایت نطنز را سریعاً انجام می‌دهد زیرا آن را در شرایط کنونی برای پیشبرد اهداف خود مؤثرتر می‌بیند تا اینکه پنهان بماند.

«افرائیم هالوی» رئیس اسبق موساد، گفته است که مقامات رژیم صهیونیستی خود منبع نشر این اخبار هستند. کادر سیاسی و کابینه در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی رئیس اصلی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است و برای فرمانده کل ارتش نیز تعیین تکلیف می‌کند.

در اظهارنظری دیگر، ژنرال «عاموس یادلین» رئیس اسبق سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تایمز اسرائیل گفته که این نوع اقدامات خرابکاری دیگر تأثیری در پیشبرد هدف ایران در ادامه برنامه اتمی خود ندارد زیرا آنها به دانش و توانایی فنی کافی دست یافته‌اند.

از سوی دیگر، روزنامه جروزالیم پست تأکید کرده است که خرابکاری در سایت نطنز مدت‌ها پیش از آغاز مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین برنامه‌ریزی شده بود.

سایت «کان» که روز یکشنبه زودتر از هر رسانه دیگری اشاره کرد رژیم صهیونیستی عامل خرابکاری برنامه‌ریزی‌شده در سایت نطنز بوده، با اختصاص بخش زیادی از مطالب خود به این واقعه، تأکید کرد که ایران این بار بسیار زودتر از گذشته اسرائیل را به این خرابکاری متهم کرده و قول «انتقام» داده است.

روزنامه هاآرتص نیز تأکید کرده که از حمله به کشتی «ساویز» در هفته گذشته در آب‌های دریای سرخ تا خرابکاری جدید در نطنز، «اکنون دیگر جنگ اسرائیل و ایران بدون پرده‌پوشی و آشکارا در جریان است».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 393 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها