زیپ نیوز راه سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت - زیپ نیوز

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل – فاطمه محمدی پور: حدود ساعت ۱ بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می‌دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماماً به شهادت رسیدند.

این جنایت ایالات متحده آمریکا واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی تأکید کردند: «سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم».

ایشان همچنین در پیام خود آورده‌اند: «شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند».

در این راستا خبرنگار مهر گفتگویی با پروفسور «رابرت وای شاپیرو» استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا تنظیم نموده که در ادامه می‌آید.

*چرا آمریکا در مقطع زمانی کنونی سردار سلیمانی را به شهادت رساند؟

در حال حاضر اطلاع زیادی در مورد این موضوع ندارم و فقط آنچه دولت ترامپ بیان می‌کند را می دانم.

*سردار سلیمانی و حشد الشعبی نقش مؤثری در مبارزه با داعش ایفا کردند. شهادت سردار سلمانی و ابومهدی المهندس در مقطعی که آمریکا نتوانست این گروه را شکست بدهد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اخیراً دولت ترامپ در مورد مبارزه با داعش و همکاری با گروه‌هایی که علیه داعش مبارزه می‌کنند اظهارنظری نکرده است.

*با توجه به پیام رهبر انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای که عنوان کردند انتقامی سختی ایران خواهد گرفت. ارزیابی شما از انتقام ایران و نیروهای مقاومت نسبت به این ترور چیست؟

انتقام چیزی است که باید وجود داشته باشد – و اکنون نیز بسیار جدی گرفته می‌شود. دولت ایران قطعاً سکوت نخواهد کرد.

*در پیام رهبر انقلاب بر این نکته تأکید شده که راه سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

راه سردار سلیمانی قطعاً ادامه خواهد داشت و هیچ دلیلی وجود ندارد خلاف این فکر کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها