زیپ نیوز بازگشایی نیم بند مدارس استان تهران در میان افزایش نگرانی از کرونا - زیپ نیوز

خبرگزاری ZipNews – گروه استان‌ها: علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه و سخنگوی آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس در گفتگویی که ۳۰ آبان ماه با شبکه خبر داشت، گفته است: «سومین مرحله از بازگشایی مدارس از اول آذرماه خواهد بود، که دانش‌آموزان ابتدایی در تمام پایه‌ها و دانش‌آموزان متوسطه اول راهی مدارس می‌شوند.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد، که پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد، همچنان درصد قابل توجهی از مدارس آمادگی لازم برای بازگشایی را نداشته و اصولاً زیرساخت لازم برای بازگشایی مدارس در بسیاری از مناطق و مدارس وجود ندارد و بسیاری از والدین هنوز در خصوص نحوه حضور فرزندان خود در مدارس توجیه نیستند و کمتر مدرسه‌ای با قاطعیت از دانش آموزان تقاضای حضور در مدارس را داشته است.

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای کودکان هشت ساله کمی غیرقابل باور است

بررسی خبرنگار مهر در رباط کریم، نشان می‌دهد، که در اغلب موارد خبری از آب و جارو کردن مدارس و یا آمادگی آن‌ها برای بازگشایی نیست، از سویی دیگر در بین والدین نیز تردید فراوانی برای حضور فرزندانشان در مدارس وجود دارد، مادر یکی از دانش آموزان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: دخترم امسال به کلاس دوم می‌رود، اما واقعیتش آن است، که در کلاس اول نیز از طریق فضای مجازی چیز زیادی یاد نگرفت.

مادر فاطمه اضافه کرد: نمی‌دانیم، اگر امسال نیز درست و حسابی به مدرسه نرود، چیزی یاد خواهد گرفت، یا خیر، اما از طرف دیگر نگران حضور وی در کلاس‌های پر تراکم هستیم، هرچند مسئولین در رسانه‌ها اعلام کرده اند، کلاس‌ها حداکثر ۱۵ نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، ولی باز هم قبول کنید، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای کودکان هشت ساله کمی غیرقابل باور است.

یک روز و آن هم بیشتر برای اشکال گیری در مدارس حاضر می‌شویم

مادر دیگری که فرزندش کلاس سوم ابتدایی بوده و در چهاردانگه به مدرسه می‌رود، نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما هنوز یک پیام هم جهت حضور فرزندمان در مدارس از طریق مسئولین مدرسه دریافت نکرده ایم، ما گروهی در فضای مجازی برای کلاس دخترم داریم، اما هنوز چیزی در خصوص حضور بچه‌ها در این گروه اعلام نشده است.

بازگشایی نیم بند مدارس استان تهران در میان افزایش نگرانی از کرونا

دانش آموزان مقطع متوسطه دوم نیز هرچند که باید، از نیمه دوم آبان ماه به مدرسه می‌رفتند، وضع بهتری نسبت به مقطع ابتدایی ندارند و یک دانش آموز کلاس دوازدهمی که در یکی از مدارس دولتی ورامین تحصیل می‌کند، به خبرنگار مهر گفت: از ۱۵ آبان تاکنون تنها دو روز به مدرسه رفته ام، در واقع یک تقویم زمان بندی شده برای حضور در کلاس‌ها داریم، که نوبت ما یک روز در هفته است.

مهدی اضافه کرد: یک روز و آن هم بیشتر برای اشکال گیری در مدارس حاضر می‌شویم، اما خوب تعداد دانش آموزان برای حضور در هر شیفت کم تعیین شده تا از ابتلاء به کرونا در امان باشیم.

وی با بیان بیان که من و اغلب همکلاسی‌هایم دُز دوم واکسنمان را نیز دریافت کردیم، گفت: من فکر می‌کنم حضور یک روز در هفته در مدرسه بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد، تا برای یادگیری، چرا که همان یک روز حضور هم سفت و سخت نیست.

۹۳ درصد از مدارس استان تهران شرایط بازگشایی را دارند

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد، که استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از دارا بودن استاندارد لازم در ۹۳ درصد مدارس استان تهران برای بازگشایی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و افزود: از مدیران کل آموزش و پرورش و نیز رؤسای دانشگاه‌ها خواسته شده که روزانه وضعیت آمادگی مراکز آموزشی و آموزش عالی را رصد کنند.

محسن منصوری همچنین از رصد دقیق و روزانه شیوع کرونا در سطح مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۸۴ درصد از دانش آموزان نیز دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ستاد کرونا استان تهران روزانه پیگیر وضعیت شیوع این ویروس در مدارس و دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۷ درصد مردم استان تهران در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند، گفت: با توجه به این آمار و در صورت افزایش سطح رعایت پروتکل‌ها نگرانی چندانی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد، البته باید در نظر داشته باشیم، که اگر پروتکل‌ها در هر مراکز تجمعی رعایت نشود، می‌تواند، خطرناک باشد.

بازگشایی نیم بند مدارس استان تهران در میان افزایش نگرانی از کرونا

عدم پاسخگویی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

علیرغم این اظهارات پیگیری‌های متعدد خبرنگار مهر سر انجام به پاسخگویی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران منجر نشد، تا نگرانی‌های دانش آموزان و والدین آن‌ها همچنان بی پاسخ بماند.

امیدواریم، با رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر شاهد افزایش پاسخگویی مدیران کل به رسانه‌ها و افکار عمومی باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 261 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها