زیپ نیوز بازتاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه های جهان - زیپ نیوز

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو که امروز به طور زنده با ملت شریف ایران سخن گفتند، در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب داشت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری مهر، این در حالی است که عنصر مشترک و تمرکز اصلی بیشتر رسانه‌ها در موضوع بی اعتمادی ایران به آمریکایی‌ها در خصوص برجام بود و در بیشتر رسانه‌ها به عنوان تیتر اصلی منتشر شد.

هشدار نسبت به فشار حداکثری و نیز شکست خوردن این سیاست آمریکایی از تیترهای دیگری بود که توسط این رسانه‌ها برجسته شد.

برخی شبکه‌های خبری، همچنین موضوع حمایت آمریکا از عربستان سعودی در حمله به یمن را برجسته کردند و این نکته مورد توجه قرار گرفت که حمله به یمن در دوره دمکرات‌ها آغاز شده است.

نکته مهمی که مورد توجه قرار گرفت نقش دستگاه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اعتبار زدایی از انتخابات ایران با استفاده از فضای مجازی بود.

در زیر به مهمترین بازتاب سخنرانی رهبر انقلاب در رسانه‌های منطقه و جهان اشاره شده است:

رویترز

خبرگزاری رویترز نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران گفت که ایران به قول آمریکایی‌ها در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها اعتماد ندارد و تهران تنها در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ باز خواهد گشت.

رویترز همچنین از قول رهبر انقلاب نوشت: ما در زمان اوباما به آمریکا اعتماد کردیم و به تعهدات خود پایبند بودیم. اما آنها چنین نکردند. آمریکایی‌ها تنها روی کاغذ نوشتند که تحریم‌ها برداشته خواهند شد اما در عمل تحریم‌ها را بر نداشتند.

اسپوتنیک

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: ایران عجله‌ای برای بازگشت به برجام ندارد، ابتدا آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب استناد کرده و از قول ایشان نوشت: ایران عجله‌ای برای بازگشت به توافق آن هم در شرایطی که سایر امضا کنندگان توافق به تعهدات خود بازنگردند، ندارد.

راشاتودی

راشا تودی در خبری فوری ضمن پوشش فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله خامنه‌ای به دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن نسبت به ادامه سیاست فشار علیه ایران هشدار داد و بر ضرورت رفع تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

الجزیره

شبکه تلویزیونی الجزیره بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرده و نوشت: تداوم سیاست کنونی آمریکا علیه ایران به تقویت ایران منجر خواهد شد و هرگز باعث ضعف ما نخواهد شد. این شبکه خاطرنشان کرد که فشارهای شدید آمریکا علیه ایران به ویژه در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با شکست مواجه شده است.

المیادین

المیادین در خصوص سخنان امروز رهبر انقلاب نوشت: حمایت آمریکا از عربستان سعودی در حمله به ملت یمن و سیاست‌های آن در فلسطین اشتباه است. تجاوز به یمن در دوره دموکرات‌ها در واشنگتن آغاز شد. دموکرات‌ها از عربستان حمایت تسلیحاتی به عمل آورده‌اند.

النشره

پایگاه اینترنتی النشره بخش‌هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران را منتشر کرده و در رابطه با آن نوشت: شبکه‌های جاسوسی خارجی از مدتها قبل تلاش می‌کنند تا رونق انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران را تضعیف کنند.

العهد

پایگاه اینترنتی العهد نیز در خصوص بیانات مقام معظم رهبری نوشت: اگر دیگران به تعهدات خود در برجام پایبند باشند، ما نیز به تعهدات اصلی خود باز خواهیم گشت. سیاست اعمال فشار شدید برای کشاندن ایران به میز مذاکرات موفقیت آمیز نبوده و کسی که در فکر چنین چیزی باشد، به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

المنار

پایگاه المنار نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بی اهمیت جلوه دادن انتخابات ریاست جمهوری ایران تلاش می‌کنند و در این رابطه به طور گسترده از فضای مجازی استفاده می‌کنند. ایشان فرمودند مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو، بیانگر اقتدار ملی است.

بی بی سی

خبرگزاری بی بی سی نیز در خصوص سخنان امروز رهبری نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در تازه‌ترین سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن سال نو درباره توافق هسته‌ای و گفتگو با غرب و احیای برجام معتقد است «عجله نباید کرد، خطر عجله از فرصت‌سوزی بیشتر است». بی بی سی ابن جمله رهبر انقلاب را نیز مورد تاکید قرار داد: «در مسئله برجام اشتباه کردیم و عجله کردیم».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.